Organizacje pozarządowe oraz instytucje prowadzące działania dobroczynne mogą zgłaszać gwiazdy kina, telewizji, sportu, muzyki, teatru, Internetu czy social mediów do 14. edycji Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności”. Jego celem jest docenienie współpracy osób publicznych z organizacjami pozarządowymi, promocja społecznego zaangażowania, wolontariatu i filantropii. Partnerem Plebiscytu i portalu gwiazdydobroczynnosci.pl jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nabór wniosków potrwa do 22 maja.
„Gwiazdy Dobroczynności” to największa kampania medialna promująca i nagradzająca zaangażowanie społeczne gwiazd. To również okazja dla organizacji pozarządowych do symbolicznego podziękowania im za współpracę (nominacja) oraz w przypadku wygranej, szansa na otrzymanie wsparcia finansowego.
Spośród wszystkich zgłoszeń kapituła wybierze finalistów oraz laureatów nagród głównych oraz nagrody honorowej. Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymają czek o wartości 10 tysięcy zł. Darowizny zostaną przekazane przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce na rzecz organizacji pozarządowych wskazanych przez zwycięzców i zwyciężczynie.
Wręczenie statuetek firmy APART nastąpi 21 października 2023 r. podczas Wieczoru Charytatywnego Gwiazd Dobroczynności w Hotelu Sofitel Warsaw Victoria.
Zasady naboru wniosków
Zgłoszenia do Plebiscytu mogą być składane samodzielnie przez stowarzyszenia, fundacje, fundacje firm lub też firmy, menedżerów gwiazd oraz inne instytucje, które prowadzą działania dobroczynne. Nadesłane nominacje mogą być przyporządkowane do takich kategorii jak: Ambasadorzy społecznego zaangażowania, Zdrowie, Ochrona środowiska i zwierząt, Pomoc charytatywna, Gwiazdy dla uchodźców i Ukrainy bądź innych.
Zgłoszenia należy dokonać do 22 maja 2023 r. Regulamin i elektroniczny wniosek zgłoszeniowy znajdują się na stronie www.gwiazdydobroczynnosci.pl.
O Plebiscycie
W ciągu 14 lat istnienia Plebiscytu wręczono 93 nagrody osobom, które ze swej rozpoznawalności i popularności tworzą narzędzie do pomagania, ratowania życia i zmieniania świata na lepsze. Nie tylko myślą, jak pomagać lub chcieliby, aby świat był lepszy, ale robią konkretne rzeczy, aby to się stało.
Namawiają swoich fanów do udziału w akcjach społecznych, kampaniach czy zbiórkach on-line. Zachęcają do pomocy dzieciom w szpitalach, do adopcji zwierząt ze schronisk, wpłacania 1,5 procenta podatku na wybrane fundacje i pomocy seniorom. Wspierają finansowo i rzeczowo ośrodki preadopcyjne, hospicja, szpitale, schroniska dla zwierząt, ośrodki pomocy społecznej, obozy dla uchodźców. Jako ambasadorzy, wolontariusze i darczyńcy pomagają fundacjom i stowarzyszeniom w całej Polsce. Gwiazdy użyczając swojego wizerunku naświetlają konkretny problem społeczny, przemawiają w imieniu wykluczonych społecznie i materialnie, są głosem organizacji pozarządowych i ich misji.
Więcej informacji o zaangażowaniu społecznym osób znanych i kolejnej edycji Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności” na stronie www.gwiazdydobroczynnosci.pl, Facebooku i Instagramie.
Inicjator Plebiscytu: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce
Partner Główny: Magazyn „Twój Styl”
Organizator: Fundacja Dobra Sieć
Partner Plebiscytu i portalu gwiazdydobroczynnosci.pl: Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
Sponsor statuetek: Apart