Cykl webinariów poświęconych tematyce szeroko rozumianego zarządzania oraz współpracy z biznesem w kontekście realizacji unijnej strategii Zielonego Ładu i wymogów sprawozdawczości ESG.
Skierowane do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwijać się w zakresie dydaktyki i kompetencji psychologiczno-komunikacyjnych. Celem jest prezentacja metod nauczania oraz wychowania stosowanych w Szkole Edukacji PAFW i UW. Zajęcia prowadzone online, jak i stacjonarnie w szkołach i ośrodkach doskonalenia dla nauczycieli. Oferta płatna.
Bezpłatne webinaria wspierające nauczycieli oraz dyrektorów szkół w codziennej pracy. Uczestnicy zdobywają wiedzę na temat organizacji pracy szkoły w odpowiedzi na zewnętrzne uwarunkowania, angażowania uczniów, innowacji edukacyjnych oraz budowania relacji między dyrekcją, nauczycielami, uczniami i rodzicami. Webinaria oferują dostęp do aktualnych informacji, służą upowszechnianiu wiedzy eksperckiej i wymianie doświadczeń.
Oferta jest skierowana do przedstawicieli samorządów lokalnych, administracji rządowej, centralnych instytucji państwowych, organizacji pozarządowych, mediów, sektora edukacji oraz innych grup zawodowych z Europy Wschodniej, a także z krajów Południowego Kaukazu i Azji Centralnej. Wizyty służące dzieleniu się polskim doświadczeniem w zakresie transformacji oraz integracji europejskiej, prowadzone są we współpracy z polskimi organizacjami pozarządowymi oraz jednostkami administracji centralnej i samorządowej.
Możliwość otrzymania wkładu własnego, czyli współfinansowania większego przedsięwzięcia, które otrzymało dotację na realizację zasadniczej części planowanych działań z innych źródeł – publicznych, prywatnych, polskich lub zagranicznych. Projekty muszą być zbieżne pod względem obszaru geograficznego oraz tematycznego z celami i zakresem programu „RITA”.
Warsztaty stacjonarne i online dla nauczycieli wszystkich przedmiotów i wszystkich poziomów szkół. Celem jest prezentacja metod nauczania i oceniania stosowanych w programie "Szkoła Ucząca Się". Zajęcia są dostosowywane do potrzeb danej placówki. Oferta płatna.
Możliwość sfinansowania wyjazdów przedstawicieli polskich organizacji pozarządowych do krajów objętych programem „RITA”, tj.: Armenii, Azerbejdżanu, Białorusi, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Mołdawii, Ukrainy, Uzbekistanu i Tadżykistanu. Wyjazdy mogą służyć, m.in. konsultacji wniosku projektowego, czy umocnieniu współpracy z organizacją partnerską w tych krajach.
Oferta szkoleń e-learningowych poświęconych tematyce transformacji cyfrowej organizacji pozarządowych, składających się z 10 specjalistycznych kursów i 3 minikursów, na które składają się m.in. prezentacje ekspertów, tutoriale, case studies i materiały interaktywne.
Oferuje absolwentom programu możliwość uczestnictwa w regularnych wydarzeniach online, których celem jest wsparcie ich w rozwoju zawodowym w obszarze innowacyjnych metod i strategii nauczania, rozwijania sprawczości i odpowiedzialności uczniów i dbałości o dobre relacje w szkole.
Cykl webinariów poświęconych tematyce szeroko rozumianego zarządzania oraz współpracy z biznesem w kontekście realizacji unijnej strategii Zielonego Ładu i wymogów sprawozdawczości ESG.
Skierowane do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwijać się w zakresie dydaktyki i kompetencji psychologiczno-komunikacyjnych. Celem jest prezentacja metod nauczania oraz wychowania stosowanych w Szkole Edukacji PAFW i UW. Zajęcia prowadzone online, jak i stacjonarnie w szkołach i ośrodkach doskonalenia dla nauczycieli. Oferta płatna.
Bezpłatne webinaria wspierające nauczycieli oraz dyrektorów szkół w codziennej pracy. Uczestnicy zdobywają wiedzę na temat organizacji pracy szkoły w odpowiedzi na zewnętrzne uwarunkowania, angażowania uczniów, innowacji edukacyjnych oraz budowania relacji między dyrekcją, nauczycielami, uczniami i rodzicami. Webinaria oferują dostęp do aktualnych informacji, służą upowszechnianiu wiedzy eksperckiej i wymianie doświadczeń.
Oferta jest skierowana do przedstawicieli samorządów lokalnych, administracji rządowej, centralnych instytucji państwowych, organizacji pozarządowych, mediów, sektora edukacji oraz innych grup zawodowych z Europy Wschodniej, a także z krajów Południowego Kaukazu i Azji Centralnej. Wizyty służące dzieleniu się polskim doświadczeniem w zakresie transformacji oraz integracji europejskiej, prowadzone są we współpracy z polskimi organizacjami pozarządowymi oraz jednostkami administracji centralnej i samorządowej.
Możliwość otrzymania wkładu własnego, czyli współfinansowania większego przedsięwzięcia, które otrzymało dotację na realizację zasadniczej części planowanych działań z innych źródeł – publicznych, prywatnych, polskich lub zagranicznych. Projekty muszą być zbieżne pod względem obszaru geograficznego oraz tematycznego z celami i zakresem programu „RITA”.
Warsztaty stacjonarne i online dla nauczycieli wszystkich przedmiotów i wszystkich poziomów szkół. Celem jest prezentacja metod nauczania i oceniania stosowanych w programie "Szkoła Ucząca Się". Zajęcia są dostosowywane do potrzeb danej placówki. Oferta płatna.
Możliwość sfinansowania wyjazdów przedstawicieli polskich organizacji pozarządowych do krajów objętych programem „RITA”, tj.: Armenii, Azerbejdżanu, Białorusi, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Mołdawii, Ukrainy, Uzbekistanu i Tadżykistanu. Wyjazdy mogą służyć, m.in. konsultacji wniosku projektowego, czy umocnieniu współpracy z organizacją partnerską w tych krajach.
Oferta szkoleń e-learningowych poświęconych tematyce transformacji cyfrowej organizacji pozarządowych, składających się z 10 specjalistycznych kursów i 3 minikursów, na które składają się m.in. prezentacje ekspertów, tutoriale, case studies i materiały interaktywne.
Oferuje absolwentom programu możliwość uczestnictwa w regularnych wydarzeniach online, których celem jest wsparcie ich w rozwoju zawodowym w obszarze innowacyjnych metod i strategii nauczania, rozwijania sprawczości i odpowiedzialności uczniów i dbałości o dobre relacje w szkole.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu Południowego i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
Cykl szkoleń i konsultacji (stacjonarnych i online) skierowanych do dla osób odpowiedzialnych za zarządzanie finansami w organizacjach non-profit.
Spotkania będące wsparciem i superwizją dla osób zajmujących się szkolnym poradnictwem psychologiczno-pedagogicznym. Celem jest analiza bieżących problemów i najczęstszych wyzwań, z jakimi borykają się psycholodzy i pedagodzy szkolni. Cykl składa się z 4 spotkań stacjonarnych. Oferta płatna.
Kurs skierowany do nauczycieli szkół podstawowych, którzy chcą poznać różne techniki uczenia matematyki oraz monitorowania efektów uczenia się uczniów. Trwa 21godziny i obejmuje 7 spotkań online. Oferta płatna.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu i Tadżykistanu i Uzbekistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
To innowacyjna metoda prowadzenia zajęć lekcyjnych, opracowana przez kanadyjskiego eksperta w dziedzinie edukacji matematycznej, prof. Petera Liljedahla. Polega na wprowadzeniu drobnych zmian w sposobie prowadzenia lekcji, które pobudzają aktywność i kreatywność uczniów. Dydaktycy Szkoły Edukacji prowadzą warsztaty wprowadzające tę metodę zarówno na lekcjach matematyki, jak i innych przedmiotów, takich jak język polski czy biologia. Oferta płatna.
Oferta szkoleniowa skierowana do nauczycieli, którzy chcą uczyć i moderować dialog na temat migracji, tożsamości i różnorodności w szkole. Nauczyciele w trakcie kursu online uczą się, jak realizować projekty edukacyjne wspólnie z uczniami. Dzięki materiałom i wsparciu mentorów uczestnicy kursu poznają praktyczne metody nauczania.
O dotacje w wysokości do 8 tys. zł na półroczne projekty, odpowiadające potrzebom mieszkańców małych miast i wsi, mogą ubiegać się organizacje pozarządowe oraz nieformalne grupy obywatelskie (w imieniu których wnioski składają organizacje i lokalne instytucje publiczne, takie jak: szkoły, domy kultury, biblioteki) działające w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców. Konkursy prowadzą Ośrodki Działaj Lokalnie.
Oferta dla nauczycieli, studentów specjalizacji dydaktycznych i edukatorów: jak świadomie i holistycznie podchodzić do dydaktycznych wyzwań. Zaprezentowane zostaną skuteczne metody pracy z uczniami, praktyczne narzędzia dydaktyczne, a także sposoby na budowanie współpracy z innymi nauczycielami i rodzicami. Wszystko w to w oparciu o badania naukowe z najlepszych ośrodków edukacyjnych na świecie.
Specjalny program grantowy, uruchomiony przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności w odpowiedzi na wojnę w Ukrainie, jest skierowany do organizacji pozarządowych niosących pomoc ludności cywilnej w Ukrainie, a także uchodźcom wojennym trafiającym do Polski.
Możliwość otrzymania dotacji na organizację jednodniowego wydarzenia promującego program „Równać Szanse” oraz rezultaty zrealizowanych w tym programie projektów.
O dotacje do 12 tys. zł na 6-miesięczne projekty służące wyrównywaniu szans na dobry start w dorosłe życie młodzieży z terenów wiejskich i małych miast mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, biblioteki, domy kultury i nieformalne grupy mieszkańców z terenów wiejskich i miast do 20 tys. mieszkańców.
Oferta dla lokalnych liderów posiadających przynajmniej 2-letnie doświadczenie w działalności społecznej w organizacjach pozarządowych, samorządzie, instytucjach lokalnych, biznesie, grupach nieformalnych, w szczególności do osób, które uczestniczyły w realizacji projektów prowadzonych w ramach innych programów PAFW.
Jednodniowe, bezpłatne webinaria są skierowane do przedstawicieli organizacji pozarządowych zainteresowanych aplikowaniem w konkursach grantowych programu „Równać Szanse” oraz podnoszeniem swoich kwalifikacji.
Dwudniowe wydarzenie, które pokazuje, jak technologiczne trendy przełożyć na język praktycznych zastosowań. Co roku w wydarzeniu bierze udział niemal tysiąc osób, które łączy pasja odkrywania nowych technologii i dzielenia się wiedzą z innymi. Są wśród nich międzynarodowi eksperci m.in. z USA, Danii czy Wielkiej Brytanii, ale też polscy przedstawiciele firm, startupów, uczelni, organizacji pozarządowych i pracownicy administracji publicznej.
Dwuosobowe grupy wolontariuszy prowadzą zajęcia rozwijające u dzieci i młodzieży kreatywność, samodzielne, krytyczne myślenie. Realizowane są one autorską i nowatorską metodą „PROJEKTORA” w ramach następujących wyzwań: relacje w grupie, funkcjonowanie w cyfrowym świecie, ochrona planety.
Oferta dla szkół, wszystkich poziomów i typów, które ukończyły „Całościowy Rozwój Szkoły – kurs podstawowy”. Obejmuje dwuletni kurs dla dyrektora i nauczycieli. Koncentruje się na pogłębianiu rozumienia oceniania kształtującego.
Program wspiera lokalnych liderów w pozyskiwaniu wiedzy i kompetencji na rzecz prowadzenia w swoich społecznościach działań związanych z ochroną środowiska i klimatu, a także skutecznego pozyskiwania funduszy Unii Europejskiej na ich realizację.
„ABC dziennikarstwa lokalnego” to szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.
Zapraszamy stypendystów pomostowych i wolontariuszy „PROJEKTORA”. W programie konferencji, zaplanowanej na maj, będą m.in.: panel ekspercki oraz prezentacje prac naukowych uczestników, a także projektów edukacyjnych realizowanych przez studentów.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Tadżykistanu i Uzbekistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.
Skierowane są do dyrektorów i wicedyrektorów szkół wszystkich rodzajów i poziomów edukacyjnych. Trwają trzy semestry, podczas których słuchacze uczestniczą w ośmiu zjazdach, kursie internetowym oraz w spotkaniach online w małej grupie seminaryjnej. Studia prowadzone we współpracy z Collegium Civitas w Warszawie.
Dwuosobowe grupy studentów-wolontariuszy realizują w formule stacjonarnej projekty dla uczniów z klas 4-8 z miejscowości liczących do 20 tysięcy mieszkańców w okresie wakacji. Studenci otrzymują zwrot kosztów materiałów edukacyjnych i dojazdu.
Weekendy z English Teaching (WET) to otwarte szkolenia metodyczne kierowane do nauczycieli języka angielskiego uczących w przedszkolach i szkołach publicznych każdego szczebla na wsiach i w miastach do 20 tys. mieszkańców.
Spotkania online dla stypendystów pomostowych z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Podczas webinaru szczegółowo przedstawiana jest oferta stypendialna i rozwojowa Programu Stypendiów Pomostowych oraz omawiane są kwestie formalne dotyczące ubiegania się o stypendia i udziału w szkoleniach oraz warsztatach.
Konkurs dla stypendystów realizujących studia w zakresie jednej z następujących dyscyplin: historia, nauki o polityce i administracji, filozofia, psychologia, nauki socjologiczne, nauki o komunikacji społecznej i mediach, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 10 tys. zł lub półroczne w wysokości 5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 1000 zł. Fundatorem stypendiów jest PAFW.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na wszystkich kierunkach, z wyjątkiem filologii angielskiej i kierunków pokrewnych, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują finansowanie rocznego kursu językowego zakończonego egzaminem FCE/CAE lub innym na równorzędnym poziomie.
W ramach NAI prowadzonych jest od 9 do 12 kursów e-learningowych rocznie. Zajęcia mają praktyczny charakter – uczestnicy poznają metody i techniki nauczania i oceniania i wypróbowują je na bieżąco w pracy z uczniami. Każdy z uczestników ma zapewnioną opieką mentora, który służy radą i doświadczeniem. Kursanci na bieżąco dzielą się opiniami i doświadczeniami z innymi uczestnikami. Kursy odbywają się na specjalnie przygotowanej platformie internetowej, przyjaznej dla użytkowników i łatwej w obsłudze.
Kurs skierowany do nauczycieli szkół podstawowych, którzy chcą poznać różne techniki uczenia matematyki oraz monitorowania efektów uczenia się uczniów. Kurs trwa 24 godziny i obejmuje 8 spotkań online.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu Południowego i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
Konkurs dla stypendystów realizujących studia w zakresie jednej z następujących dyscyplin: automatyka, elektronika i elektrotechnika, inżynieria mechaniczna, inżynieria materiałowa, inżynieria lądowa i transport lub kierunków: logistyka i pokrewne oraz informatyka i pokrewne, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 10 tys. zł lub półroczne w wysokości 5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 1000 zł. Fundatorem stypendiów jest Fundacja Inter Cars.
Oferta dla szkół wszystkich poziomów i typów obejmuje dwuletni kurs dla nauczycieli nt. podstawowych elementów oceniania kształtującego. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. Po przejściu poziomu podstawowego szkoła może kontynuować kurs zaawansowany, który uprawnia do ubiegania się o tytuł „Szkoły Uczącej Się”. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
Konkurs jest adresowany do osób w wieku 60+, które samodzielnie, lub we współpracy z osobą młodszą (różnica wieku minimum 25 lat), w oparciu o własne pasje, pragną zrealizować projekt społeczny w okresie od września 2024 r. do czerwca 2025 r. Oferta konkursu to nie tylko możliwość otrzymania dotacji do 17 tys. zł, ale też wsparcie – w formie warsztatów, wizyt studyjnych, porad trenerów i animatorów – służące przygotowaniu projektu i jego realizacji.
„UTW dla społeczności” to trwający rok cykl warsztatów animujących tworzenie na Uniwersytetach Trzeciego Wieku grup wolontariatu oraz współpracy ze społecznością lokalną. W każdej edycji 10 UTW bierze udział w spotkaniach warsztatowych oraz korzysta ze wsparcia trenerów, animatorów, którzy pomagają uruchomić sekcje wolontariatu i działań społecznych w ich strukturach. Mogą również skorzystać z dotacji w wysokości 4500 zł na realizację pierwszych działań sekcji.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.
Bezpłatne dzienne studia podyplomowe – kształcące nauczycieli języka polskiego, matematyki, historii i wiedzy o społeczeństwie oraz biologii z przyrodą, trwające 10 miesięcy – łączą w sobie zajęcia akademickie oraz obowiązkowe praktyki szkolne. Oferta skierowana jest do absolwentów studiów magisterskich na kierunkach język polski, matematyka, historia i biologia, absolwentów kierunków pokrewnych do biologii i matematyki oraz do nauczycieli pracujących już w zawodzie nie dłużej niż 10 lat. Istnieje możliwość ubiegania się o stypendium na pokrycie kosztów utrzymania w Warszawie.
Zajęcia warsztatowe dla przedstawicieli nowych organizacji lokalnych, zakwalifikowanych do uczestnictwa w Programie Stypendiów Pomostowych. Ich celem jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu przygotowywania i prowadzenia programów stypendialnych. Obejmują także elementy komunikacji, fundraisingu, budowy koalicji lokalnych oraz procedury Programu Stypendiów Pomostowych.
Oferta dla wszystkich poziomów i typów szkół, które ukończyły główną ścieżkę programu SUS: Całościowy Rozwój Szkoły – poziom podstawowy oraz zaawansowany i chcą na fundamencie oceniania kształtującego podtrzymać i pogłębiać zmianę w szkole. Szkoły realizują samodzielnie wybrane wyzwanie dotyczące poprawy uczenia i nauczania wykorzystując strategie oceniania kształtującego i praktyki współpracy nauczycieli oraz rozwijają współpracę z innymi szkołami, która ma na celu wzajemne uczenie się.
Oferta dla szkół, które chcą poprawić jakość swojej pracy w obszarze samorządności uczniowskiej. W ramach projektu prowadzony jest kurs dla opiekunów samorządów uczniowskich. Szkoły otrzymują certyfikat, który poświadcza, że nauczyciele wspierają samorządność i oddolną aktywność uczniów.
W naborze mogą wziąć udział bibliotekarki zatrudnione w placówkach publicznych. Celem Konkursu jest wsparcie rozwoju osobistego oraz docenienie roli, jaką biblioteki – i zatrudnione w nich kobiety – odgrywają w rozbudzaniu aspiracji oraz rozwoju społeczności, których częścią jest biblioteka.
Konkurs ma na celu zachęcenie organizacji pozarządowych i grup nieformalnych do dołączenia do koalicji partnerów uczestniczących w kolejnej edycji Programu Stypendiów Pomostowych. Gromadząc 25% kosztu stypendium, organizacja może stworzyć swoim kandydatom szansę uzyskania wsparcia w Programie Stypendiów Pomostowych.
Termin: 24-26 czerwca 2024 r. Doroczne, ogólnopolskie spotkanie nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości, w którym uczestniczy ok. 300 osób z całej Polski. Biorą oni udział w warsztatach metodycznych z nauczania języka angielskiego, spotkaniach z ciekawymi ludźmi oraz wykładach i prezentacjach dotowanych projektów. Integralną część stanowi ekspozycja wystawowa z ofertą wiodących wydawnictw i dystrybutorów pomocy dydaktycznych do nauki języka angielskiego.
Szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.
Dwuletnia ścieżka ETAs jest kierowana do nauczycieli języka angielskiego z publicznych przedszkoli i szkół podstawowych mieszczących się na wsiach oraz do lokalnych liderów wiejskich, łączy w sobie udział w szkoleniach (metodycznych oraz projektowych) z realizacją projektu.
Trzy spotkania online dla stypendystów pomostowych i studentów I roku z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Zapoznanie m.in. ofertą szkoleniową oraz wolontariatu.
Konkurs dla stypendystów pomostowych realizujących studia w zakresie dyscyplin: nauki o zarządzaniu i jakości, ochrona środowiska, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 10 tys. zł lub półroczne w wysokości 5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 1000 zł.
Inicjatywa wspierająca tworzenie nowych narzędzi, aplikacji i produktów, które wpisują się w ideę “Tech for Good”. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Pierwsze w postaci kompleksowego cyklu szkoleniowego, mentoringowego i doradczego ułatwiającego dopracowanie pomysłu i stworzenie spójnej koncepcji. Na drugim etapie wybrani pomysłodawcy mogą uzyskać finansowanie w łącznej kwocie 100 tys. zł.
Termin: 27-28 czerwca. Ogólnopolska konferencja skierowana do dyrektorów szkół uczestniczących w programie „Szkoła Ucząca Się”, którzy spotykają się, aby dyskutować o rozwiązaniach służących podnoszeniu jakości edukacji i lepszej organizacji pracy szkoły. Kluczowym elementem spotkania jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk.
Oferta dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwijać warsztat nauczycielski i kompetencje wychowawcze. Tematyka kursów poświęcona jest dydaktyce nauczania języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, biologii, przyrody, matematyki oraz kwestiom wychowawczym. Kursy trwają od 20 do 50 godzin.
O stypendia na I rok studiów mogą ubiegać się maturzyści, którzy zostali przyjęci na stacjonarne studia w polskich uczelniach publicznych, pochodzą ze wsi lub małych miast do 20 tys. mieszkańców, z rodzin o niskich dochodach, osiągają dobre wyniki w nauce i dodatkowo spełniają jeden z warunków określonych w regulaminie programu. Stypendium wynosi 10 tys. zł i jest wypłacane w 10 miesięcznych ratach.
Oferta dwutygodniowych zajęć, odbywających w lipcu w Kapusie Natolińskim w Warszawie, skierowana jest do ekspertów z krajów Partnerstwa Wschodniego oraz Bałkanów Zachodnich, takich jak: analitycy, doradcy polityczni i rządowi, pracownicy think tanków i NGOs, urzędnicy służby cywilnej, czy dziennikarze. Program ramowy zajęć – mających formę wykładów, warsztatów i spotkań z praktykami, z udziałem wybitnych wykładowców (ekspertów z Polski i zagranicy) – obejmuje transformację systemową, integrację europejską i relacje transatlantyckie. Od 2016 r. wiodącym tematem są kwestie związane z wyzwaniami cyfrowymi.
Stypendium naukowe na II rok studiów to forma wsparcia dla uczestników Programu Stypendiów Pomostowych (stypendystów I roku), którzy osiągną po I roku studiów bardzo dobre wyniki w nauce. Laureaci konkursu otrzymają roczne stypendium w wysokości 10 tys. zł, wypłacane w 10 miesięcznych ratach po 1000 zł.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu i Tadżykistanu i Uzbekistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
Szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.
Szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu Południowego i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
Cykl szkoleń i konsultacji (stacjonarnych i online) skierowanych do dla osób odpowiedzialnych za zarządzanie finansami w organizacjach non-profit.
Spotkania będące wsparciem i superwizją dla osób zajmujących się szkolnym poradnictwem psychologiczno-pedagogicznym. Celem jest analiza bieżących problemów i najczęstszych wyzwań, z jakimi borykają się psycholodzy i pedagodzy szkolni. Cykl składa się z 4 spotkań stacjonarnych. Oferta płatna.
Kurs skierowany do nauczycieli szkół podstawowych, którzy chcą poznać różne techniki uczenia matematyki oraz monitorowania efektów uczenia się uczniów. Trwa 21godziny i obejmuje 7 spotkań online. Oferta płatna.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu i Tadżykistanu i Uzbekistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
To innowacyjna metoda prowadzenia zajęć lekcyjnych, opracowana przez kanadyjskiego eksperta w dziedzinie edukacji matematycznej, prof. Petera Liljedahla. Polega na wprowadzeniu drobnych zmian w sposobie prowadzenia lekcji, które pobudzają aktywność i kreatywność uczniów. Dydaktycy Szkoły Edukacji prowadzą warsztaty wprowadzające tę metodę zarówno na lekcjach matematyki, jak i innych przedmiotów, takich jak język polski czy biologia. Oferta płatna.
Oferta szkoleniowa skierowana do nauczycieli, którzy chcą uczyć i moderować dialog na temat migracji, tożsamości i różnorodności w szkole. Nauczyciele w trakcie kursu online uczą się, jak realizować projekty edukacyjne wspólnie z uczniami. Dzięki materiałom i wsparciu mentorów uczestnicy kursu poznają praktyczne metody nauczania.
O dotacje w wysokości do 8 tys. zł na półroczne projekty, odpowiadające potrzebom mieszkańców małych miast i wsi, mogą ubiegać się organizacje pozarządowe oraz nieformalne grupy obywatelskie (w imieniu których wnioski składają organizacje i lokalne instytucje publiczne, takie jak: szkoły, domy kultury, biblioteki) działające w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców. Konkursy prowadzą Ośrodki Działaj Lokalnie.
Oferta dla nauczycieli, studentów specjalizacji dydaktycznych i edukatorów: jak świadomie i holistycznie podchodzić do dydaktycznych wyzwań. Zaprezentowane zostaną skuteczne metody pracy z uczniami, praktyczne narzędzia dydaktyczne, a także sposoby na budowanie współpracy z innymi nauczycielami i rodzicami. Wszystko w to w oparciu o badania naukowe z najlepszych ośrodków edukacyjnych na świecie.
Specjalny program grantowy, uruchomiony przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności w odpowiedzi na wojnę w Ukrainie, jest skierowany do organizacji pozarządowych niosących pomoc ludności cywilnej w Ukrainie, a także uchodźcom wojennym trafiającym do Polski.
Możliwość otrzymania dotacji na organizację jednodniowego wydarzenia promującego program „Równać Szanse” oraz rezultaty zrealizowanych w tym programie projektów.
O dotacje do 12 tys. zł na 6-miesięczne projekty służące wyrównywaniu szans na dobry start w dorosłe życie młodzieży z terenów wiejskich i małych miast mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, biblioteki, domy kultury i nieformalne grupy mieszkańców z terenów wiejskich i miast do 20 tys. mieszkańców.
Oferta dla lokalnych liderów posiadających przynajmniej 2-letnie doświadczenie w działalności społecznej w organizacjach pozarządowych, samorządzie, instytucjach lokalnych, biznesie, grupach nieformalnych, w szczególności do osób, które uczestniczyły w realizacji projektów prowadzonych w ramach innych programów PAFW.
Jednodniowe, bezpłatne webinaria są skierowane do przedstawicieli organizacji pozarządowych zainteresowanych aplikowaniem w konkursach grantowych programu „Równać Szanse” oraz podnoszeniem swoich kwalifikacji.
Dwudniowe wydarzenie, które pokazuje, jak technologiczne trendy przełożyć na język praktycznych zastosowań. Co roku w wydarzeniu bierze udział niemal tysiąc osób, które łączy pasja odkrywania nowych technologii i dzielenia się wiedzą z innymi. Są wśród nich międzynarodowi eksperci m.in. z USA, Danii czy Wielkiej Brytanii, ale też polscy przedstawiciele firm, startupów, uczelni, organizacji pozarządowych i pracownicy administracji publicznej.
Dwuosobowe grupy wolontariuszy prowadzą zajęcia rozwijające u dzieci i młodzieży kreatywność, samodzielne, krytyczne myślenie. Realizowane są one autorską i nowatorską metodą „PROJEKTORA” w ramach następujących wyzwań: relacje w grupie, funkcjonowanie w cyfrowym świecie, ochrona planety.
Oferta dla szkół, wszystkich poziomów i typów, które ukończyły „Całościowy Rozwój Szkoły – kurs podstawowy”. Obejmuje dwuletni kurs dla dyrektora i nauczycieli. Koncentruje się na pogłębianiu rozumienia oceniania kształtującego.
Program wspiera lokalnych liderów w pozyskiwaniu wiedzy i kompetencji na rzecz prowadzenia w swoich społecznościach działań związanych z ochroną środowiska i klimatu, a także skutecznego pozyskiwania funduszy Unii Europejskiej na ich realizację.
„ABC dziennikarstwa lokalnego” to szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.
Zapraszamy stypendystów pomostowych i wolontariuszy „PROJEKTORA”. W programie konferencji, zaplanowanej na maj, będą m.in.: panel ekspercki oraz prezentacje prac naukowych uczestników, a także projektów edukacyjnych realizowanych przez studentów.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Tadżykistanu i Uzbekistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.
Skierowane są do dyrektorów i wicedyrektorów szkół wszystkich rodzajów i poziomów edukacyjnych. Trwają trzy semestry, podczas których słuchacze uczestniczą w ośmiu zjazdach, kursie internetowym oraz w spotkaniach online w małej grupie seminaryjnej. Studia prowadzone we współpracy z Collegium Civitas w Warszawie.
Dwuosobowe grupy studentów-wolontariuszy realizują w formule stacjonarnej projekty dla uczniów z klas 4-8 z miejscowości liczących do 20 tysięcy mieszkańców w okresie wakacji. Studenci otrzymują zwrot kosztów materiałów edukacyjnych i dojazdu.
Weekendy z English Teaching (WET) to otwarte szkolenia metodyczne kierowane do nauczycieli języka angielskiego uczących w przedszkolach i szkołach publicznych każdego szczebla na wsiach i w miastach do 20 tys. mieszkańców.
Spotkania online dla stypendystów pomostowych z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Podczas webinaru szczegółowo przedstawiana jest oferta stypendialna i rozwojowa Programu Stypendiów Pomostowych oraz omawiane są kwestie formalne dotyczące ubiegania się o stypendia i udziału w szkoleniach oraz warsztatach.
Konkurs dla stypendystów realizujących studia w zakresie jednej z następujących dyscyplin: historia, nauki o polityce i administracji, filozofia, psychologia, nauki socjologiczne, nauki o komunikacji społecznej i mediach, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 10 tys. zł lub półroczne w wysokości 5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 1000 zł. Fundatorem stypendiów jest PAFW.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na wszystkich kierunkach, z wyjątkiem filologii angielskiej i kierunków pokrewnych, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują finansowanie rocznego kursu językowego zakończonego egzaminem FCE/CAE lub innym na równorzędnym poziomie.
W ramach NAI prowadzonych jest od 9 do 12 kursów e-learningowych rocznie. Zajęcia mają praktyczny charakter – uczestnicy poznają metody i techniki nauczania i oceniania i wypróbowują je na bieżąco w pracy z uczniami. Każdy z uczestników ma zapewnioną opieką mentora, który służy radą i doświadczeniem. Kursanci na bieżąco dzielą się opiniami i doświadczeniami z innymi uczestnikami. Kursy odbywają się na specjalnie przygotowanej platformie internetowej, przyjaznej dla użytkowników i łatwej w obsłudze.
Kurs skierowany do nauczycieli szkół podstawowych, którzy chcą poznać różne techniki uczenia matematyki oraz monitorowania efektów uczenia się uczniów. Kurs trwa 24 godziny i obejmuje 8 spotkań online.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu Południowego i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
Konkurs dla stypendystów realizujących studia w zakresie jednej z następujących dyscyplin: automatyka, elektronika i elektrotechnika, inżynieria mechaniczna, inżynieria materiałowa, inżynieria lądowa i transport lub kierunków: logistyka i pokrewne oraz informatyka i pokrewne, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 10 tys. zł lub półroczne w wysokości 5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 1000 zł. Fundatorem stypendiów jest Fundacja Inter Cars.
Oferta dla szkół wszystkich poziomów i typów obejmuje dwuletni kurs dla nauczycieli nt. podstawowych elementów oceniania kształtującego. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. Po przejściu poziomu podstawowego szkoła może kontynuować kurs zaawansowany, który uprawnia do ubiegania się o tytuł „Szkoły Uczącej Się”. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
Konkurs jest adresowany do osób w wieku 60+, które samodzielnie, lub we współpracy z osobą młodszą (różnica wieku minimum 25 lat), w oparciu o własne pasje, pragną zrealizować projekt społeczny w okresie od września 2024 r. do czerwca 2025 r. Oferta konkursu to nie tylko możliwość otrzymania dotacji do 17 tys. zł, ale też wsparcie – w formie warsztatów, wizyt studyjnych, porad trenerów i animatorów – służące przygotowaniu projektu i jego realizacji.
„UTW dla społeczności” to trwający rok cykl warsztatów animujących tworzenie na Uniwersytetach Trzeciego Wieku grup wolontariatu oraz współpracy ze społecznością lokalną. W każdej edycji 10 UTW bierze udział w spotkaniach warsztatowych oraz korzysta ze wsparcia trenerów, animatorów, którzy pomagają uruchomić sekcje wolontariatu i działań społecznych w ich strukturach. Mogą również skorzystać z dotacji w wysokości 4500 zł na realizację pierwszych działań sekcji.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.
Bezpłatne dzienne studia podyplomowe – kształcące nauczycieli języka polskiego, matematyki, historii i wiedzy o społeczeństwie oraz biologii z przyrodą, trwające 10 miesięcy – łączą w sobie zajęcia akademickie oraz obowiązkowe praktyki szkolne. Oferta skierowana jest do absolwentów studiów magisterskich na kierunkach język polski, matematyka, historia i biologia, absolwentów kierunków pokrewnych do biologii i matematyki oraz do nauczycieli pracujących już w zawodzie nie dłużej niż 10 lat. Istnieje możliwość ubiegania się o stypendium na pokrycie kosztów utrzymania w Warszawie.
Zajęcia warsztatowe dla przedstawicieli nowych organizacji lokalnych, zakwalifikowanych do uczestnictwa w Programie Stypendiów Pomostowych. Ich celem jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu przygotowywania i prowadzenia programów stypendialnych. Obejmują także elementy komunikacji, fundraisingu, budowy koalicji lokalnych oraz procedury Programu Stypendiów Pomostowych.
Oferta dla wszystkich poziomów i typów szkół, które ukończyły główną ścieżkę programu SUS: Całościowy Rozwój Szkoły – poziom podstawowy oraz zaawansowany i chcą na fundamencie oceniania kształtującego podtrzymać i pogłębiać zmianę w szkole. Szkoły realizują samodzielnie wybrane wyzwanie dotyczące poprawy uczenia i nauczania wykorzystując strategie oceniania kształtującego i praktyki współpracy nauczycieli oraz rozwijają współpracę z innymi szkołami, która ma na celu wzajemne uczenie się.
Oferta dla szkół, które chcą poprawić jakość swojej pracy w obszarze samorządności uczniowskiej. W ramach projektu prowadzony jest kurs dla opiekunów samorządów uczniowskich. Szkoły otrzymują certyfikat, który poświadcza, że nauczyciele wspierają samorządność i oddolną aktywność uczniów.
W naborze mogą wziąć udział bibliotekarki zatrudnione w placówkach publicznych. Celem Konkursu jest wsparcie rozwoju osobistego oraz docenienie roli, jaką biblioteki – i zatrudnione w nich kobiety – odgrywają w rozbudzaniu aspiracji oraz rozwoju społeczności, których częścią jest biblioteka.
Konkurs ma na celu zachęcenie organizacji pozarządowych i grup nieformalnych do dołączenia do koalicji partnerów uczestniczących w kolejnej edycji Programu Stypendiów Pomostowych. Gromadząc 25% kosztu stypendium, organizacja może stworzyć swoim kandydatom szansę uzyskania wsparcia w Programie Stypendiów Pomostowych.
Termin: 24-26 czerwca 2024 r. Doroczne, ogólnopolskie spotkanie nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości, w którym uczestniczy ok. 300 osób z całej Polski. Biorą oni udział w warsztatach metodycznych z nauczania języka angielskiego, spotkaniach z ciekawymi ludźmi oraz wykładach i prezentacjach dotowanych projektów. Integralną część stanowi ekspozycja wystawowa z ofertą wiodących wydawnictw i dystrybutorów pomocy dydaktycznych do nauki języka angielskiego.
Szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.
Dwuletnia ścieżka ETAs jest kierowana do nauczycieli języka angielskiego z publicznych przedszkoli i szkół podstawowych mieszczących się na wsiach oraz do lokalnych liderów wiejskich, łączy w sobie udział w szkoleniach (metodycznych oraz projektowych) z realizacją projektu.
Trzy spotkania online dla stypendystów pomostowych i studentów I roku z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Zapoznanie m.in. ofertą szkoleniową oraz wolontariatu.
Konkurs dla stypendystów pomostowych realizujących studia w zakresie dyscyplin: nauki o zarządzaniu i jakości, ochrona środowiska, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 10 tys. zł lub półroczne w wysokości 5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 1000 zł.
Inicjatywa wspierająca tworzenie nowych narzędzi, aplikacji i produktów, które wpisują się w ideę “Tech for Good”. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Pierwsze w postaci kompleksowego cyklu szkoleniowego, mentoringowego i doradczego ułatwiającego dopracowanie pomysłu i stworzenie spójnej koncepcji. Na drugim etapie wybrani pomysłodawcy mogą uzyskać finansowanie w łącznej kwocie 100 tys. zł.
Termin: 27-28 czerwca. Ogólnopolska konferencja skierowana do dyrektorów szkół uczestniczących w programie „Szkoła Ucząca Się”, którzy spotykają się, aby dyskutować o rozwiązaniach służących podnoszeniu jakości edukacji i lepszej organizacji pracy szkoły. Kluczowym elementem spotkania jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk.
Oferta dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwijać warsztat nauczycielski i kompetencje wychowawcze. Tematyka kursów poświęcona jest dydaktyce nauczania języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, biologii, przyrody, matematyki oraz kwestiom wychowawczym. Kursy trwają od 20 do 50 godzin.
O stypendia na I rok studiów mogą ubiegać się maturzyści, którzy zostali przyjęci na stacjonarne studia w polskich uczelniach publicznych, pochodzą ze wsi lub małych miast do 20 tys. mieszkańców, z rodzin o niskich dochodach, osiągają dobre wyniki w nauce i dodatkowo spełniają jeden z warunków określonych w regulaminie programu. Stypendium wynosi 10 tys. zł i jest wypłacane w 10 miesięcznych ratach.
Oferta dwutygodniowych zajęć, odbywających w lipcu w Kapusie Natolińskim w Warszawie, skierowana jest do ekspertów z krajów Partnerstwa Wschodniego oraz Bałkanów Zachodnich, takich jak: analitycy, doradcy polityczni i rządowi, pracownicy think tanków i NGOs, urzędnicy służby cywilnej, czy dziennikarze. Program ramowy zajęć – mających formę wykładów, warsztatów i spotkań z praktykami, z udziałem wybitnych wykładowców (ekspertów z Polski i zagranicy) – obejmuje transformację systemową, integrację europejską i relacje transatlantyckie. Od 2016 r. wiodącym tematem są kwestie związane z wyzwaniami cyfrowymi.
Stypendium naukowe na II rok studiów to forma wsparcia dla uczestników Programu Stypendiów Pomostowych (stypendystów I roku), którzy osiągną po I roku studiów bardzo dobre wyniki w nauce. Laureaci konkursu otrzymają roczne stypendium w wysokości 10 tys. zł, wypłacane w 10 miesięcznych ratach po 1000 zł.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu i Tadżykistanu i Uzbekistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
Szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.
Szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.