Oferta dla nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości. Mają charakter otwarty, odbywają się cyklicznie we wtorki o godz. 18.00. Są organizowane w odpowiedzi na potrzeby edukacyjne nauczycieli w okresie pandemii.
Cykl szkoleń (stacjonarnych i online) skierowanych do dla osób odpowiedzialnych za zarządzanie finansami w organizacjach non-profit.
Oferta szkoleń e-learningowych poświęconych tematyce transformacji cyfrowej organizacji pozarządowych, składających się z 10 specjalistycznych kursów i 3 mini-kursów, na które składają się m.in. prezentacje ekspertów, tutoriale, case studies,i materiały interaktywne.
Możliwość sfinansowania wyjazdów przedstawicieli polskich organizacji pozarządowych do krajów objętych programem „RITA”, tj.: Armenii, Azerbejdżanu, Białorusi, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Mołdawii, Ukrainy, Uzbekistanu i Tadżykistanu. Wyjazdy mogą służyć, m.in. konsultacji wniosku projektowego, czy umocnieniu współpracy z organizacją partnerską w tych krajach.
Możliwość otrzymania wkładu własnego, czyli współfinansowania większego przedsięwzięcia, które otrzymało dotację na realizację zasadniczej części planowanych działań z innych źródeł – publicznych, prywatnych, polskich lub zagranicznych. Projekty muszą być zbieżne pod względem obszaru geograficznego oraz tematycznego z celami i zakresem programu „RITA”.
Oferuje absolwentom programu możliwość uczestnictwa w regularnych wydarzeniach online, których celem jest wsparcie ich w rozwoju zawodowym w obszarze innowacyjnych metod i strategii nauczania, rozwijania sprawczości i odpowiedzialności uczniów i dbałości o dobre relacje w szkole.
Oferta jest skierowana do przedstawicieli samorządów lokalnych, administracji rządowej, centralnych instytucji państwowych, organizacji pozarządowych, mediów, sektora edukacji oraz innych grup zawodowych z Europy Wschodniej, a także z krajów Południowego Kaukazu i Azji Centralnej. Wizyty służące dzieleniu się polskim doświadczeniem w zakresie transformacji oraz integracji europejskiej, prowadzone są we współpracy z polskimi organizacjami pozarządowymi oraz jednostkami administracji centralnej i samorządowej.
Spotkania dla dyrektorów szkół i nauczycieli nt. sposobów organizacji pracy szkoły wobec wyzwań wynikających z zewnętrznych uwarunkowań takich jak pandemia, wojna w Ukrainie. Uczestnicy mają dostęp do bieżących informacji i eksperckich analiz, wymieniają się doświadczeniem i dobrymi praktykami.
Odpłatne warsztaty dla nauczycieli wszystkich przedmiotów i wszystkich poziomów szkół, prowadzone w grupach do 30 osób, przez trenerów-praktyków, są dostosowywane do potrzeb danej placówki oświatowej. Uczestnicy otrzymują materiały do dalszej pracy.
Skierowane do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwijać warsztat nauczycielski i kompetencje wychowawcze. Celem jest prezentacja metod nauczania oraz wychowania stosowanych w Szkole Edukacji PAFW i UW.
Oferta dla nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości. Mają charakter otwarty, odbywają się cyklicznie we wtorki o godz. 18.00. Są organizowane w odpowiedzi na potrzeby edukacyjne nauczycieli w okresie pandemii.
Cykl szkoleń (stacjonarnych i online) skierowanych do dla osób odpowiedzialnych za zarządzanie finansami w organizacjach non-profit.
Oferta szkoleń e-learningowych poświęconych tematyce transformacji cyfrowej organizacji pozarządowych, składających się z 10 specjalistycznych kursów i 3 mini-kursów, na które składają się m.in. prezentacje ekspertów, tutoriale, case studies,i materiały interaktywne.
Możliwość sfinansowania wyjazdów przedstawicieli polskich organizacji pozarządowych do krajów objętych programem „RITA”, tj.: Armenii, Azerbejdżanu, Białorusi, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Mołdawii, Ukrainy, Uzbekistanu i Tadżykistanu. Wyjazdy mogą służyć, m.in. konsultacji wniosku projektowego, czy umocnieniu współpracy z organizacją partnerską w tych krajach.
Możliwość otrzymania wkładu własnego, czyli współfinansowania większego przedsięwzięcia, które otrzymało dotację na realizację zasadniczej części planowanych działań z innych źródeł – publicznych, prywatnych, polskich lub zagranicznych. Projekty muszą być zbieżne pod względem obszaru geograficznego oraz tematycznego z celami i zakresem programu „RITA”.
Oferuje absolwentom programu możliwość uczestnictwa w regularnych wydarzeniach online, których celem jest wsparcie ich w rozwoju zawodowym w obszarze innowacyjnych metod i strategii nauczania, rozwijania sprawczości i odpowiedzialności uczniów i dbałości o dobre relacje w szkole.
Oferta jest skierowana do przedstawicieli samorządów lokalnych, administracji rządowej, centralnych instytucji państwowych, organizacji pozarządowych, mediów, sektora edukacji oraz innych grup zawodowych z Europy Wschodniej, a także z krajów Południowego Kaukazu i Azji Centralnej. Wizyty służące dzieleniu się polskim doświadczeniem w zakresie transformacji oraz integracji europejskiej, prowadzone są we współpracy z polskimi organizacjami pozarządowymi oraz jednostkami administracji centralnej i samorządowej.
Spotkania dla dyrektorów szkół i nauczycieli nt. sposobów organizacji pracy szkoły wobec wyzwań wynikających z zewnętrznych uwarunkowań takich jak pandemia, wojna w Ukrainie. Uczestnicy mają dostęp do bieżących informacji i eksperckich analiz, wymieniają się doświadczeniem i dobrymi praktykami.
Odpłatne warsztaty dla nauczycieli wszystkich przedmiotów i wszystkich poziomów szkół, prowadzone w grupach do 30 osób, przez trenerów-praktyków, są dostosowywane do potrzeb danej placówki oświatowej. Uczestnicy otrzymują materiały do dalszej pracy.
Skierowane do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwijać warsztat nauczycielski i kompetencje wychowawcze. Celem jest prezentacja metod nauczania oraz wychowania stosowanych w Szkole Edukacji PAFW i UW.
Wzmocnienie kompetencji potrzebnych do wypracowania strategii pozyskiwania środków, budowania relacji z darczyńcami oraz prowadzenia bieżących działań fundraisingowych, służących wzmacnianiu stabilności i potencjału finansowego organizacji. Dziewiąta edycja Szkoły skierowana jest do organizacji działających w obszarze ochrony środowiska i przyrody.
Celem jest sieciowanie organizacji, które zrealizowały lub realizują projekty w ramach programu Fundusz Pomocowy. Uczestnicy dzielą się dobrymi praktykami z działań łagodzących skutki pandemii oraz wyrównujące szanse edukacyjne dzieci i młodzieży.
Kompleksowe wsparcie dla ok. 200 placówek bibliotecznych (w tym dla 50 bibliotek głównych i 150 filii) w zakresie rozwoju instytucjonalnego jak i nowej oferty usług odpowiadających na aktualne potrzeby, ze szczególnym uwzględnieniem wyzwań związanych z migracją, ochroną środowiska i klimatu, wykorzystaniem narzędzi cyfrowych do przeciwdziałania wykluczeniu i dialogiem społecznym.
Skierowane są do dyrektorów i wicedyrektorów szkół wszystkich rodzajów i poziomów edukacyjnych. Trwają trzy semestry, podczas których słuchacze uczestniczą w ośmiu zjazdach, kursie internetowym oraz w spotkaniach online w małej grupie seminaryjnej. Studia prowadzone we współpracy z Collegium Civitas w Warszawie.
Szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.
Warsztaty online dla stypendystów pomostowych i wolontariuszy poświęcone budowaniu kompetencji cyfrowych (media społecznościowe, personal branding, zachowanie prywatności, przeciwdziałanie mowie nienawiści).
Termin: 20 kwietnia 2023 r. Oferta dla nauczycieli, studentów specjalizacji dydaktycznych i edukatorów: jak świadomie i holistycznie podchodzić do dydaktycznych wyzwań. Zaprezentowane zostaną skuteczne metody pracy z uczniami, praktyczne narzędzia dydaktyczne, a także sposoby na budowanie współpracy z innymi nauczycielami i rodzicami. Wszystko w to w oparciu o badania naukowe z najlepszych ośrodków edukacyjnych na świecie.
Możliwość otrzymania dotacji na organizację jednodniowego wydarzenia promującego program „Równać Szanse” oraz rezultaty zrealizowanych w tym programie projektów.
Oferta dla lokalnych liderów posiadających przynajmniej 3-letnie doświadczenie w działalności społecznej w organizacjach pozarządowych, samorządzie, instytucjach lokalnych, biznesie, grupach nieformalnych, w szczególności do osób, które uczestniczyły w realizacji projektów prowadzonych w ramach innych programów PAFW.
Konkurs jest adresowany do osób w wieku 60+, które samodzielnie, lub we współpracy z osobą młodszą (różnica wieku minimum 25 lat), w oparciu o własne pasje, pragną zrealizować projekt społeczny w okresie od września 2022 r. do czerwca 2023 r. Oferta konkursu to nie tylko możliwość otrzymania dotacji do 15 tys. zł, ale też wsparcie – w formie warsztatów, wizyt studyjnych, porad trenerów i animatorów – służące przygotowaniu projektu i jego realizacji.
Bezpłatne dzienne studia podyplomowe – kształcące nauczycieli języka polskiego, matematyki, historii i wiedzy o społeczeństwie oraz biologii z przyrodą, trwające 10 miesięcy – łączą w sobie zajęcia akademickie oraz obowiązkowe praktyki szkolne. Oferta skierowana jest do absolwentów studiów magisterskich na kierunkach język polski, matematyka, historia i biologia, absolwentów kierunków pokrewnych do biologii i matematyki oraz do nauczycieli pracujących już w zawodzie nie dłużej niż 10 lat. Istnieje możliwość ubiegania się o stypendium na pokrycie kosztów utrzymania w Warszawie.
2 osobowe grupy wolontariuszy prowadzą zajęcia rozwijające u dzieci i młodzieży kreatywność, samodzielne, krytyczne myślenie. Realizowane są one autorską i nowatorską metodą „PROJEKTORA” w ramach 4 wyzwań: relacje w grupie, funkcjonowanie w cyfrowym świecie, ochrona planety, aktywność społeczna.
Warsztaty, organizowane online w marcu, są poświęcone planowaniu ścieżki kariery, analizie potencjału zawodowego i przygotowaniu do uczestnictwa w rynku pracy. Do udziału zapraszanych jest ok. 40 stypendystów pomostowych – studentów II, III i IV roku studiów – z najlepszymi ocenami oraz najciekawszymi listami motywacyjnymi.
Konkurs ma na celu zachęcenie organizacji pozarządowych i grup nieformalnych do dołączenia do koalicji partnerów uczestniczących w kolejnej edycji Programu Stypendiów Pomostowych. Gromadząc 25% kosztu stypendium, organizacja może stworzyć swoim kandydatom szansę uzyskania wsparcia w Programie Stypendiów Pomostowych.
Oferta dla szkół, wszystkich poziomów i typów, które ukończyły „Całościowy Rozwój Szkoły – kurs podstawowy”. Obejmuje dwuletni kurs dla dyrektora i nauczycieli. Koncentruje się na pogłębianiu rozumienia oceniania kształtującego poprzez pracę ze strategiami oceniania kształtującego i wprowadzanie podstawowych praktyk pracy nauczycieli. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Oferta dla studentów-wolontariuszy, którzy chcą realizować projekty online mające na celu pomoc dzieciom w nauce języka angielskiego i matematyki.
O stypendia na I rok studiów mogą ubiegać się maturzyści, którzy zostali przyjęci na stacjonarne studia w polskich uczelniach publicznych, pochodzą ze wsi lub małych miast do 20 tys. mieszkańców, z rodzin o niskich dochodach, osiągają dobre wyniki w nauce i dodatkowo spełniają jeden z warunków określonych w regulaminie programu. Stypendium wynosi 7 tys. zł i jest wypłacane w 10 miesięcznych ratach.
O dotacje w wysokości do 8 tys. zł na półroczne projekty, odpowiadające potrzebom mieszkańców małych miast i wsi, mogą ubiegać się organizacje pozarządowe oraz nieformalne grupy obywatelskie (w imieniu których wnioski składają organizacje i lokalne instytucje publiczne, takie jak: szkoły, domy kultury, biblioteki) działające w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców. Aby złożyć wniosek należy skontaktować się z Ośrodkiem Działaj Lokalnie, który zasięgiem swojego działania obejmuje gminę/gminy, na terenie której miałby być realizowany projekt. Zasięg działania ODL dostępny jest na stronie programu.
Oferta dwutygodniowych zajęć, odbywających w lipcu w Kapusie Natolińskim w Warszawie, skierowana jest do ekspertów z krajów Partnerstwa Wschodniego oraz Bałkanów Zachodnich, takich jak: analitycy, doradcy polityczni i rządowi, pracownicy think tanków i NGOs, urzędnicy służby cywilnej, czy dziennikarze. Program ramowy zajęć – mających formę wykładów, warsztatów i spotkań z praktykami, z udziałem wybitnych wykładowców (ekspertów z Polski i zagranicy) – obejmuje transformację systemową, integrację europejską i relacje transatlantyckie. Od 2016 r. wiodącym tematem są kwestie związane z wyzwaniami cyfrowymi.
Zapraszamy stypendystów pomostowych i wolontariuszy „Projektora”. W programie konferencji, zaplanowanej na maj, będą m.in.: panel ekspercki oraz prezentacje prac naukowych uczestników, a także projektów edukacyjnych realizowanych przez studentów. Ogłoszenie: luty 2023 r.
Szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.
Jednodniowe, bezpłatne webinaria są skierowane do przedstawicieli organizacji pozarządowych zainteresowanych aplikowaniem w konkursach grantowych programu „Równać Szanse” oraz podnoszeniem swoich kwalifikacji.
Specjalny program grantowy, uruchomiony przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności w odpowiedzi na wojnę w Ukrainie, jest skierowany do organizacji pozarządowych niosących pomoc ludności cywilnej w Ukrainie, a także uchodźcom wojennym trafiającym do Polski.
O dotacje do 40 tys. zł na 12-miesięczny projekty prowadzone z udziałem młodzieży mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, Koła Gospodyń Wiejskich biblioteki i domy kultury z terenów wiejskich i miast do 20 tysięcy mieszkańców.
Program wspiera lokalnych liderów w pozyskiwaniu wiedzy i kompetencji na rzecz prowadzenia w swoich społecznościach działań związanych z ochroną środowiska i klimatu, a także skutecznego pozyskiwania funduszy Unii Europejskiej na ich realizację.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu Południowego i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu i Tadżykistanu i Uzbekistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
Kurs skierowany do nauczycieli szkół podstawowych, którzy chcą poznać różne techniki uczenia matematyki oraz monitorowania efektów uczenia się uczniów. Kurs trwa 24 godziny i obejmuje 8 spotkań online.
Wzmocnienie kompetencji potrzebnych do wypracowania strategii pozyskiwania środków, budowania relacji z darczyńcami oraz prowadzenia bieżących działań fundraisingowych, służących wzmacnianiu stabilności i potencjału finansowego organizacji. Dziewiąta edycja Szkoły skierowana jest do organizacji działających w obszarze ochrony środowiska i przyrody.
Celem jest sieciowanie organizacji, które zrealizowały lub realizują projekty w ramach programu Fundusz Pomocowy. Uczestnicy dzielą się dobrymi praktykami z działań łagodzących skutki pandemii oraz wyrównujące szanse edukacyjne dzieci i młodzieży.
Kompleksowe wsparcie dla ok. 200 placówek bibliotecznych (w tym dla 50 bibliotek głównych i 150 filii) w zakresie rozwoju instytucjonalnego jak i nowej oferty usług odpowiadających na aktualne potrzeby, ze szczególnym uwzględnieniem wyzwań związanych z migracją, ochroną środowiska i klimatu, wykorzystaniem narzędzi cyfrowych do przeciwdziałania wykluczeniu i dialogiem społecznym.
Skierowane są do dyrektorów i wicedyrektorów szkół wszystkich rodzajów i poziomów edukacyjnych. Trwają trzy semestry, podczas których słuchacze uczestniczą w ośmiu zjazdach, kursie internetowym oraz w spotkaniach online w małej grupie seminaryjnej. Studia prowadzone we współpracy z Collegium Civitas w Warszawie.
Szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.
Warsztaty online dla stypendystów pomostowych i wolontariuszy poświęcone budowaniu kompetencji cyfrowych (media społecznościowe, personal branding, zachowanie prywatności, przeciwdziałanie mowie nienawiści).
Termin: 20 kwietnia 2023 r. Oferta dla nauczycieli, studentów specjalizacji dydaktycznych i edukatorów: jak świadomie i holistycznie podchodzić do dydaktycznych wyzwań. Zaprezentowane zostaną skuteczne metody pracy z uczniami, praktyczne narzędzia dydaktyczne, a także sposoby na budowanie współpracy z innymi nauczycielami i rodzicami. Wszystko w to w oparciu o badania naukowe z najlepszych ośrodków edukacyjnych na świecie.
Możliwość otrzymania dotacji na organizację jednodniowego wydarzenia promującego program „Równać Szanse” oraz rezultaty zrealizowanych w tym programie projektów.
Oferta dla lokalnych liderów posiadających przynajmniej 3-letnie doświadczenie w działalności społecznej w organizacjach pozarządowych, samorządzie, instytucjach lokalnych, biznesie, grupach nieformalnych, w szczególności do osób, które uczestniczyły w realizacji projektów prowadzonych w ramach innych programów PAFW.
Konkurs jest adresowany do osób w wieku 60+, które samodzielnie, lub we współpracy z osobą młodszą (różnica wieku minimum 25 lat), w oparciu o własne pasje, pragną zrealizować projekt społeczny w okresie od września 2022 r. do czerwca 2023 r. Oferta konkursu to nie tylko możliwość otrzymania dotacji do 15 tys. zł, ale też wsparcie – w formie warsztatów, wizyt studyjnych, porad trenerów i animatorów – służące przygotowaniu projektu i jego realizacji.
Bezpłatne dzienne studia podyplomowe – kształcące nauczycieli języka polskiego, matematyki, historii i wiedzy o społeczeństwie oraz biologii z przyrodą, trwające 10 miesięcy – łączą w sobie zajęcia akademickie oraz obowiązkowe praktyki szkolne. Oferta skierowana jest do absolwentów studiów magisterskich na kierunkach język polski, matematyka, historia i biologia, absolwentów kierunków pokrewnych do biologii i matematyki oraz do nauczycieli pracujących już w zawodzie nie dłużej niż 10 lat. Istnieje możliwość ubiegania się o stypendium na pokrycie kosztów utrzymania w Warszawie.
2 osobowe grupy wolontariuszy prowadzą zajęcia rozwijające u dzieci i młodzieży kreatywność, samodzielne, krytyczne myślenie. Realizowane są one autorską i nowatorską metodą „PROJEKTORA” w ramach 4 wyzwań: relacje w grupie, funkcjonowanie w cyfrowym świecie, ochrona planety, aktywność społeczna.
Warsztaty, organizowane online w marcu, są poświęcone planowaniu ścieżki kariery, analizie potencjału zawodowego i przygotowaniu do uczestnictwa w rynku pracy. Do udziału zapraszanych jest ok. 40 stypendystów pomostowych – studentów II, III i IV roku studiów – z najlepszymi ocenami oraz najciekawszymi listami motywacyjnymi.
Konkurs ma na celu zachęcenie organizacji pozarządowych i grup nieformalnych do dołączenia do koalicji partnerów uczestniczących w kolejnej edycji Programu Stypendiów Pomostowych. Gromadząc 25% kosztu stypendium, organizacja może stworzyć swoim kandydatom szansę uzyskania wsparcia w Programie Stypendiów Pomostowych.
Oferta dla szkół, wszystkich poziomów i typów, które ukończyły „Całościowy Rozwój Szkoły – kurs podstawowy”. Obejmuje dwuletni kurs dla dyrektora i nauczycieli. Koncentruje się na pogłębianiu rozumienia oceniania kształtującego poprzez pracę ze strategiami oceniania kształtującego i wprowadzanie podstawowych praktyk pracy nauczycieli. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Oferta dla studentów-wolontariuszy, którzy chcą realizować projekty online mające na celu pomoc dzieciom w nauce języka angielskiego i matematyki.
O stypendia na I rok studiów mogą ubiegać się maturzyści, którzy zostali przyjęci na stacjonarne studia w polskich uczelniach publicznych, pochodzą ze wsi lub małych miast do 20 tys. mieszkańców, z rodzin o niskich dochodach, osiągają dobre wyniki w nauce i dodatkowo spełniają jeden z warunków określonych w regulaminie programu. Stypendium wynosi 7 tys. zł i jest wypłacane w 10 miesięcznych ratach.
O dotacje w wysokości do 8 tys. zł na półroczne projekty, odpowiadające potrzebom mieszkańców małych miast i wsi, mogą ubiegać się organizacje pozarządowe oraz nieformalne grupy obywatelskie (w imieniu których wnioski składają organizacje i lokalne instytucje publiczne, takie jak: szkoły, domy kultury, biblioteki) działające w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców. Aby złożyć wniosek należy skontaktować się z Ośrodkiem Działaj Lokalnie, który zasięgiem swojego działania obejmuje gminę/gminy, na terenie której miałby być realizowany projekt. Zasięg działania ODL dostępny jest na stronie programu.
Oferta dwutygodniowych zajęć, odbywających w lipcu w Kapusie Natolińskim w Warszawie, skierowana jest do ekspertów z krajów Partnerstwa Wschodniego oraz Bałkanów Zachodnich, takich jak: analitycy, doradcy polityczni i rządowi, pracownicy think tanków i NGOs, urzędnicy służby cywilnej, czy dziennikarze. Program ramowy zajęć – mających formę wykładów, warsztatów i spotkań z praktykami, z udziałem wybitnych wykładowców (ekspertów z Polski i zagranicy) – obejmuje transformację systemową, integrację europejską i relacje transatlantyckie. Od 2016 r. wiodącym tematem są kwestie związane z wyzwaniami cyfrowymi.
Zapraszamy stypendystów pomostowych i wolontariuszy „Projektora”. W programie konferencji, zaplanowanej na maj, będą m.in.: panel ekspercki oraz prezentacje prac naukowych uczestników, a także projektów edukacyjnych realizowanych przez studentów. Ogłoszenie: luty 2023 r.
Szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.
Jednodniowe, bezpłatne webinaria są skierowane do przedstawicieli organizacji pozarządowych zainteresowanych aplikowaniem w konkursach grantowych programu „Równać Szanse” oraz podnoszeniem swoich kwalifikacji.
Specjalny program grantowy, uruchomiony przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności w odpowiedzi na wojnę w Ukrainie, jest skierowany do organizacji pozarządowych niosących pomoc ludności cywilnej w Ukrainie, a także uchodźcom wojennym trafiającym do Polski.
O dotacje do 40 tys. zł na 12-miesięczny projekty prowadzone z udziałem młodzieży mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, Koła Gospodyń Wiejskich biblioteki i domy kultury z terenów wiejskich i miast do 20 tysięcy mieszkańców.
Program wspiera lokalnych liderów w pozyskiwaniu wiedzy i kompetencji na rzecz prowadzenia w swoich społecznościach działań związanych z ochroną środowiska i klimatu, a także skutecznego pozyskiwania funduszy Unii Europejskiej na ich realizację.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu Południowego i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu i Tadżykistanu i Uzbekistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
Kurs skierowany do nauczycieli szkół podstawowych, którzy chcą poznać różne techniki uczenia matematyki oraz monitorowania efektów uczenia się uczniów. Kurs trwa 24 godziny i obejmuje 8 spotkań online.
Termin: 24 kwietnia. Dyskusja o największych wezwaniach w pracy osoby, która kieruje fundacją lub stowarzyszeniem oraz o tym, jak podejmować decyzja w czasach ciągłej zmiany. Przestrzeń na wymianę doświadczeń i dzielenie się inspirującymi przykładami dot. zarządzania ludźmi, wiedzą, kompetencjami, czy finansami.
Jednodniowe, bezpłatne webinaria są skierowane do przedstawicieli organizacji pozarządowych zainteresowanych aplikowaniem w konkursach grantowych programu „Równać Szanse” oraz podnoszeniem swoich kwalifikacji.
Oferta dla wszystkich poziomów i typów szkół, które ukończyły główną ścieżkę programu SUS: Całościowy Rozwój Szkoły – poziom podstawowy oraz zaawansowany i chcą na fundamencie oceniania kształtującego podtrzymać i pogłębiać zmianę w szkole. Szkoły realizują samodzielnie wybrane wyzwanie dotyczące poprawy uczenia i nauczania wykorzystując strategie oceniania kształtującego i praktyki współpracy nauczycieli oraz rozwijają współpracę z innymi szkołami, która ma na celu wzajemne uczenie się.
Termin: 1-2 lipca. Ogólnopolska konferencja skierowana do dyrektorów szkół uczestniczących w programie „Szkoła Ucząca Się”, którzy spotykają się, aby dyskutować o rozwiązaniach służących podnoszeniu jakości edukacji i lepszej organizacji pracy szkoły. Kluczowym elementem spotkania jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk.
Prezentacja projektów przygotowanych przez uczniów w ramach „Szkoły z Klasą” połączona ze spotkaniem nauczycieli, dyrektorów, edukatorów i ekspertów edukacyjnych. W programie wydarzenia wykłady i warsztaty poświęcone nowym trendom edukacyjnym, innowacyjnym metodom nauczania, pomysłom na wsparcie zaangażowania uczniów i budowanie dobrych relacji w szkole.
Spotkania online dla stypendystów pomostowych z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Podczas webinaru szczegółowo przedstawiana jest oferta stypendialna i rozwojowa Programu Stypendiów Pomostowych oraz omawiane są kwestie formalne dotyczące ubiegania się o stypendia i udziału w szkoleniach oraz warsztatach.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na wszystkich kierunkach, z wyjątkiem filologii angielskiej i kierunków pokrewnych, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują finansowanie rocznego kursu językowego zakończonego egzaminem FCE/CAE lub innym na równorzędnym poziomie.
Zajęcia warsztatowe dla przedstawicieli nowych organizacji lokalnych, zakwalifikowanych do uczestnictwa w Programie Stypendiów Pomostowych. Ich celem jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu przygotowywania i prowadzenia programów stypendialnych. Obejmują także elementy komunikacji, fundraisingu, budowy koalicji lokalnych oraz procedury Programu Stypendiów Pomostowych.
2 osobowe grupy studentów-wolontariuszy realizują w formule stacjonarnej projekty dla uczniów z klas 4-8 z miejscowości liczących do 20 tysięcy mieszkańców w okresie wakacji. Studenci otrzymują zwrot kosztów materiałów edukacyjnych i dojazdu.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na uczelniach lub wydziałach rolniczych lub przyrodniczych, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest Fundacja BNP Paribas.
Konkurs dla stypendystów realizujących studia w zakresie jednej z następujących dyscyplin: historia, nauki o polityce i administracji, filozofia, psychologia, nauki socjologiczne, nauki o komunikacji społecznej i mediach, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest PAFW.
Konkurs dla stypendystów realizujących studia w zakresie jednej z następujących dyscyplin: automatyka, elektronika i elektrotechnika, inżynieria mechaniczna, inżynieria materiałowa, inżynieria lądowa i transport lub kierunków: logistyka i pokrewne oraz informatyka i pokrewne, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest Fundacja Inter Cars.
Konkurs dla stypendystów pomostowych, którzy realizują studia w zakresie dyscypliny ekonomia i finanse. i podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy osiągnęli najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest Narodowy Bank Polski.
Konkurs dla stypendystów pomostowych realizujących studia w zakresie dyscyplin: nauki o zarządzaniu i jakości, ochrona środowiska, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł.
Stypendium naukowe na II rok studiów to forma wsparcia dla uczestników Programu Stypendiów Pomostowych (stypendystów I roku), którzy osiągną po I roku studiów bardzo dobre wyniki w nauce. Laureaci konkursu otrzymają roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł, wypłacane w 10 miesięcznych ratach po 700 zł.
Warsztaty online dla stypendystów pomostowych i wolontariuszy. Trzy spotkania tematyczne, dotyczące m. in. radzenia sobie ze stresem, zarządzania czasem oraz treningu myślenia krytycznego.
Największe w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie, które pokazuje, jak technologiczne trendy przełożyć na język praktycznych zastosowań. Co roku w wydarzeniu bierze udział niemal tysiąc osób, które łączy pasja odkrywania nowych technologii i dzielenia się wiedzą z innymi. Są wśród nich międzynarodowi eksperci m.in z USA, Danii czy Wielkiej Brytanii, ale też polscy przedstawiciele firm, startupów, uczelni, organizacji pozarządowych i pracownicy administracji publicznej.
W naborze mogą wziąć udział bibliotekarki zatrudnione w placówkach publicznych. Celem Konkursu jest wsparcie rozwoju osobistego oraz docenienie roli, jaką biblioteki – i zatrudnione w nich kobiety – odgrywają w rozbudzaniu aspiracji oraz rozwoju społeczności, których częścią jest biblioteka.
Termin: 26-28 czerwca 2023 r. Doroczne, ogólnopolskie spotkanie nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości, w którym uczestniczy ok. 300 osób z całej Polski. Biorą oni udział w warsztatach metodycznych z nauczania języka angielskiego, spotkaniach z ciekawymi ludźmi oraz wykładach i prezentacjach dotowanych projektów. Integralną część stanowi ekspozycja wystawowa z ofertą wiodących wydawnictw i dystrybutorów pomocy dydaktycznych do nauki języka angielskiego.
Zapraszamy uczestników projektów zrealizowanych w ramach Regionalnego lub Ogólnopolskiego Konkursu Grantowego oraz Małe Granty na szkolenie, którego celem jest rozwijanie kompetencji liderskich oraz projektowania lokalnych działań na rzecz młodzieży.
Termin: 24 kwietnia. Dyskusja o największych wezwaniach w pracy osoby, która kieruje fundacją lub stowarzyszeniem oraz o tym, jak podejmować decyzja w czasach ciągłej zmiany. Przestrzeń na wymianę doświadczeń i dzielenie się inspirującymi przykładami dot. zarządzania ludźmi, wiedzą, kompetencjami, czy finansami.
Jednodniowe, bezpłatne webinaria są skierowane do przedstawicieli organizacji pozarządowych zainteresowanych aplikowaniem w konkursach grantowych programu „Równać Szanse” oraz podnoszeniem swoich kwalifikacji.
Oferta dla wszystkich poziomów i typów szkół, które ukończyły główną ścieżkę programu SUS: Całościowy Rozwój Szkoły – poziom podstawowy oraz zaawansowany i chcą na fundamencie oceniania kształtującego podtrzymać i pogłębiać zmianę w szkole. Szkoły realizują samodzielnie wybrane wyzwanie dotyczące poprawy uczenia i nauczania wykorzystując strategie oceniania kształtującego i praktyki współpracy nauczycieli oraz rozwijają współpracę z innymi szkołami, która ma na celu wzajemne uczenie się.
Termin: 1-2 lipca. Ogólnopolska konferencja skierowana do dyrektorów szkół uczestniczących w programie „Szkoła Ucząca Się”, którzy spotykają się, aby dyskutować o rozwiązaniach służących podnoszeniu jakości edukacji i lepszej organizacji pracy szkoły. Kluczowym elementem spotkania jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk.
Prezentacja projektów przygotowanych przez uczniów w ramach „Szkoły z Klasą” połączona ze spotkaniem nauczycieli, dyrektorów, edukatorów i ekspertów edukacyjnych. W programie wydarzenia wykłady i warsztaty poświęcone nowym trendom edukacyjnym, innowacyjnym metodom nauczania, pomysłom na wsparcie zaangażowania uczniów i budowanie dobrych relacji w szkole.
Spotkania online dla stypendystów pomostowych z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Podczas webinaru szczegółowo przedstawiana jest oferta stypendialna i rozwojowa Programu Stypendiów Pomostowych oraz omawiane są kwestie formalne dotyczące ubiegania się o stypendia i udziału w szkoleniach oraz warsztatach.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na wszystkich kierunkach, z wyjątkiem filologii angielskiej i kierunków pokrewnych, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują finansowanie rocznego kursu językowego zakończonego egzaminem FCE/CAE lub innym na równorzędnym poziomie.
Zajęcia warsztatowe dla przedstawicieli nowych organizacji lokalnych, zakwalifikowanych do uczestnictwa w Programie Stypendiów Pomostowych. Ich celem jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu przygotowywania i prowadzenia programów stypendialnych. Obejmują także elementy komunikacji, fundraisingu, budowy koalicji lokalnych oraz procedury Programu Stypendiów Pomostowych.
2 osobowe grupy studentów-wolontariuszy realizują w formule stacjonarnej projekty dla uczniów z klas 4-8 z miejscowości liczących do 20 tysięcy mieszkańców w okresie wakacji. Studenci otrzymują zwrot kosztów materiałów edukacyjnych i dojazdu.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na uczelniach lub wydziałach rolniczych lub przyrodniczych, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest Fundacja BNP Paribas.
Konkurs dla stypendystów realizujących studia w zakresie jednej z następujących dyscyplin: historia, nauki o polityce i administracji, filozofia, psychologia, nauki socjologiczne, nauki o komunikacji społecznej i mediach, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest PAFW.
Konkurs dla stypendystów realizujących studia w zakresie jednej z następujących dyscyplin: automatyka, elektronika i elektrotechnika, inżynieria mechaniczna, inżynieria materiałowa, inżynieria lądowa i transport lub kierunków: logistyka i pokrewne oraz informatyka i pokrewne, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest Fundacja Inter Cars.
Konkurs dla stypendystów pomostowych, którzy realizują studia w zakresie dyscypliny ekonomia i finanse. i podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy osiągnęli najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest Narodowy Bank Polski.
Konkurs dla stypendystów pomostowych realizujących studia w zakresie dyscyplin: nauki o zarządzaniu i jakości, ochrona środowiska, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł.
Stypendium naukowe na II rok studiów to forma wsparcia dla uczestników Programu Stypendiów Pomostowych (stypendystów I roku), którzy osiągną po I roku studiów bardzo dobre wyniki w nauce. Laureaci konkursu otrzymają roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł, wypłacane w 10 miesięcznych ratach po 700 zł.
Warsztaty online dla stypendystów pomostowych i wolontariuszy. Trzy spotkania tematyczne, dotyczące m. in. radzenia sobie ze stresem, zarządzania czasem oraz treningu myślenia krytycznego.
Największe w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie, które pokazuje, jak technologiczne trendy przełożyć na język praktycznych zastosowań. Co roku w wydarzeniu bierze udział niemal tysiąc osób, które łączy pasja odkrywania nowych technologii i dzielenia się wiedzą z innymi. Są wśród nich międzynarodowi eksperci m.in z USA, Danii czy Wielkiej Brytanii, ale też polscy przedstawiciele firm, startupów, uczelni, organizacji pozarządowych i pracownicy administracji publicznej.
W naborze mogą wziąć udział bibliotekarki zatrudnione w placówkach publicznych. Celem Konkursu jest wsparcie rozwoju osobistego oraz docenienie roli, jaką biblioteki – i zatrudnione w nich kobiety – odgrywają w rozbudzaniu aspiracji oraz rozwoju społeczności, których częścią jest biblioteka.
Termin: 26-28 czerwca 2023 r. Doroczne, ogólnopolskie spotkanie nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości, w którym uczestniczy ok. 300 osób z całej Polski. Biorą oni udział w warsztatach metodycznych z nauczania języka angielskiego, spotkaniach z ciekawymi ludźmi oraz wykładach i prezentacjach dotowanych projektów. Integralną część stanowi ekspozycja wystawowa z ofertą wiodących wydawnictw i dystrybutorów pomocy dydaktycznych do nauki języka angielskiego.
Zapraszamy uczestników projektów zrealizowanych w ramach Regionalnego lub Ogólnopolskiego Konkursu Grantowego oraz Małe Granty na szkolenie, którego celem jest rozwijanie kompetencji liderskich oraz projektowania lokalnych działań na rzecz młodzieży.
Szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.
Oferta dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwijać warsztat nauczycielski i kompetencje wychowawcze. Tematyka kursów poświęcona jest dydaktyce nauczania języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, biologii, przyrody, matematyki oraz kwestiom wychowawczym. Kursy trwają od 20 do 50 godzin.
Oferta dla szkół, które chcą poprawić jakość swojej pracy w obszarze samorządności uczniowskiej. W ramach projektu prowadzony jest kurs dla opiekunów samorządów uczniowskich. Szkoły otrzymują certyfikat, który poświadcza, że nauczyciele wspierają samorządność i oddolną aktywność uczniów.
Warsztaty online poświęcone tematyce ekologicznej, których celem jest podniesienie poziomu świadomości ekologicznej studentów pomostowych oraz wzrost ich zaangażowania ekologicznego.
Szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.
Weekendy z English Teaching (WET) to otwarte szkolenia metodyczne kierowane do nauczycieli języka angielskiego uczących w przedszkolach i szkołach publicznych każdego szczebla na wsiach i w miastach do 20 tys. mieszkańców.
W ramach NAI prowadzonych jest od 9 do 12 kursów e-learningowych rocznie. Zajęcia mają praktyczny charakter – uczestnicy poznają metody i techniki nauczania i oceniania i wypróbowują je na bieżąco w pracy z uczniami. Każdy z uczestników ma zapewnioną opieką mentora, który służy radą i doświadczeniem. Kursanci na bieżąco dzielą się opiniami i doświadczeniami z innymi uczestnikami. Kursy odbywają się na specjalnie przygotowanej platformie internetowej, przyjaznej dla użytkowników i łatwej w obsłudze.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu Południowego i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
Ogólnopolskie przedsięwzięcie adresowane do szkół wszystkich poziomów i typów, które promuje model otwartej, nowoczesnej szkoły, w której ważne relacje oparte na szacunku i zaufaniu. To roczny kompleksowy program rozwoju, który wspiera nauczycieli i dyrektorów w profesjonalizacji ich pracy. Oferuje szkolenia, warsztaty i coaching online. Z każdej szkoły w akcji mogą wziąć udział nauczyciele oraz dyrektor szkoły.
O dotacje do 10 tys. zł na 6-miesięczne projekty służące wyrównywaniu szans na dobry start w dorosłe życie młodzieży z terenów wiejskich i małych miast mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, biblioteki, domy kultury i nieformalne grupy mieszkańców z terenów wiejskich i miast do 20 tys. mieszkańców.
Oferta dla stypendystów pomostowych odbywających studia na zagranicznej uczelni w ramach programu „Erasmus+”. Wysokość stypendium jest zależna od różnicy między kosztami studiów za granicą a otrzymanym stypendium w ramach programu „Erasmus+” oraz innymi przyznanymi źródłami pomocy finansowej. Wysokość miesięcznego stypendium nie może przekroczyć 350 EUR, przy czym wysokość semestralnego stypendium nie może przekroczyć 1600 EUR.
Szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.
Oferta dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwijać warsztat nauczycielski i kompetencje wychowawcze. Tematyka kursów poświęcona jest dydaktyce nauczania języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, biologii, przyrody, matematyki oraz kwestiom wychowawczym. Kursy trwają od 20 do 50 godzin.
Oferta dla szkół, które chcą poprawić jakość swojej pracy w obszarze samorządności uczniowskiej. W ramach projektu prowadzony jest kurs dla opiekunów samorządów uczniowskich. Szkoły otrzymują certyfikat, który poświadcza, że nauczyciele wspierają samorządność i oddolną aktywność uczniów.
Warsztaty online poświęcone tematyce ekologicznej, których celem jest podniesienie poziomu świadomości ekologicznej studentów pomostowych oraz wzrost ich zaangażowania ekologicznego.
Szkolenia weekendowe służące rozwojowi zawodowemu dziennikarzy mediów lokalnych prowadzone przez doświadczonych dziennikarzy mediów ogólnopolskich i lokalnych oraz innych ekspertów.
Weekendy z English Teaching (WET) to otwarte szkolenia metodyczne kierowane do nauczycieli języka angielskiego uczących w przedszkolach i szkołach publicznych każdego szczebla na wsiach i w miastach do 20 tys. mieszkańców.
W ramach NAI prowadzonych jest od 9 do 12 kursów e-learningowych rocznie. Zajęcia mają praktyczny charakter – uczestnicy poznają metody i techniki nauczania i oceniania i wypróbowują je na bieżąco w pracy z uczniami. Każdy z uczestników ma zapewnioną opieką mentora, który służy radą i doświadczeniem. Kursanci na bieżąco dzielą się opiniami i doświadczeniami z innymi uczestnikami. Kursy odbywają się na specjalnie przygotowanej platformie internetowej, przyjaznej dla użytkowników i łatwej w obsłudze.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu Południowego i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
Ogólnopolskie przedsięwzięcie adresowane do szkół wszystkich poziomów i typów, które promuje model otwartej, nowoczesnej szkoły, w której ważne relacje oparte na szacunku i zaufaniu. To roczny kompleksowy program rozwoju, który wspiera nauczycieli i dyrektorów w profesjonalizacji ich pracy. Oferuje szkolenia, warsztaty i coaching online. Z każdej szkoły w akcji mogą wziąć udział nauczyciele oraz dyrektor szkoły.
O dotacje do 10 tys. zł na 6-miesięczne projekty służące wyrównywaniu szans na dobry start w dorosłe życie młodzieży z terenów wiejskich i małych miast mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, biblioteki, domy kultury i nieformalne grupy mieszkańców z terenów wiejskich i miast do 20 tys. mieszkańców.
Oferta dla stypendystów pomostowych odbywających studia na zagranicznej uczelni w ramach programu „Erasmus+”. Wysokość stypendium jest zależna od różnicy między kosztami studiów za granicą a otrzymanym stypendium w ramach programu „Erasmus+” oraz innymi przyznanymi źródłami pomocy finansowej. Wysokość miesięcznego stypendium nie może przekroczyć 350 EUR, przy czym wysokość semestralnego stypendium nie może przekroczyć 1600 EUR.
Trzy spotkania online dla stypendystów pomostowych i studentów I roku z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Zapoznanie m.in. ofertą szkoleniową oraz wolontariatu.
Dwuletnia ścieżka ETAs jest kierowana do nauczycieli języka angielskiego z publicznych przedszkoli i szkół podstawowych mieszczących się na wsiach oraz do lokalnych liderów wiejskich, łączy w sobie udział w szkoleniach (metodycznych oraz projektowych) z realizacją projektu.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.
Oferta dla szkół wszystkich poziomów i typów obejmuje dwuletni kurs dla nauczycieli nt. podstawowych elementów oceniania kształtującego. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. Po przejściu poziomu podstawowego szkoła może kontynuować kurs zaawansowany, który uprawnia do ubiegania się o tytuł „Szkoły Uczącej Się”. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
„UTW dla społeczności” to trwający rok cykl warsztatów animujących tworzenie na Uniwersytetach Trzeciego Wieku grup wolontariatu oraz współpracy ze społecznością lokalną. W każdej edycji 10 UTW bierze udział w spotkaniach warsztatowych oraz korzysta ze wsparcia trenerów, animatorów, którzy pomagają uruchomić sekcje wolontariatu i działań społecznych w ich strukturach. Mogą również skorzystać z dotacji w wysokości 1800 zł na realizację pierwszych działań sekcji.
Inicjatywa wspierająca tworzenie nowych narzędzi, aplikacji i produktów, które wpisują się w ideę “Tech for Good”. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Pierwsze w postaci kompleksowego cyklu szkoleniowego, mentoringowego i doradczego ułatwiającego dopracowanie pomysłu i stworzenie spójnej koncepcji. Na drugim etapie wybrani pomysłodawcy mogą uzyskać finansowanie w łącznej kwocie 100 tys. zł.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Tadżykistanu i Uzbekistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.
Trzy spotkania online dla stypendystów pomostowych i studentów I roku z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Zapoznanie m.in. ofertą szkoleniową oraz wolontariatu.
Dwuletnia ścieżka ETAs jest kierowana do nauczycieli języka angielskiego z publicznych przedszkoli i szkół podstawowych mieszczących się na wsiach oraz do lokalnych liderów wiejskich, łączy w sobie udział w szkoleniach (metodycznych oraz projektowych) z realizacją projektu.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.
Oferta dla szkół wszystkich poziomów i typów obejmuje dwuletni kurs dla nauczycieli nt. podstawowych elementów oceniania kształtującego. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. Po przejściu poziomu podstawowego szkoła może kontynuować kurs zaawansowany, który uprawnia do ubiegania się o tytuł „Szkoły Uczącej Się”. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
„UTW dla społeczności” to trwający rok cykl warsztatów animujących tworzenie na Uniwersytetach Trzeciego Wieku grup wolontariatu oraz współpracy ze społecznością lokalną. W każdej edycji 10 UTW bierze udział w spotkaniach warsztatowych oraz korzysta ze wsparcia trenerów, animatorów, którzy pomagają uruchomić sekcje wolontariatu i działań społecznych w ich strukturach. Mogą również skorzystać z dotacji w wysokości 1800 zł na realizację pierwszych działań sekcji.
Inicjatywa wspierająca tworzenie nowych narzędzi, aplikacji i produktów, które wpisują się w ideę “Tech for Good”. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Pierwsze w postaci kompleksowego cyklu szkoleniowego, mentoringowego i doradczego ułatwiającego dopracowanie pomysłu i stworzenie spójnej koncepcji. Na drugim etapie wybrani pomysłodawcy mogą uzyskać finansowanie w łącznej kwocie 100 tys. zł.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Tadżykistanu i Uzbekistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.