Możliwość sfinansowania wyjazdów przedstawicieli polskich organizacji pozarządowych do krajów objętych programem „RITA”, tj.: Armenii, Azerbejdżanu, Białorusi, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Mołdawii, Rosji, Ukrainy, Uzbekistanu i Tadżykistanu. Wyjazdy mogą służyć, m.in. konsultacji wniosku projektowego, czy umocnieniu współpracy z organizacją partnerską w tych krajach.
Odpłatne warsztaty dla nauczycieli wszystkich przedmiotów i wszystkich poziomów szkół, prowadzone w grupach do 30 osób, przez trenerów-praktyków, są dostosowywane do potrzeb danej placówki oświatowej. Uczestnicy otrzymują materiały do dalszej pracy.
Oferta dla nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości. Mają charakter otwarty, odbywają się cyklicznie we wtorki o godz. 18.00. Są organizowane w odpowiedzi na potrzeby edukacyjne nauczycieli w okresie pandemii.
Oferuje absolwentom programu możliwość uczestnictwa w regularnych wydarzeniach online, których celem jest wsparcie ich w rozwoju zawodowym w obszarze innowacyjnych metod i strategii nauczania, rozwijania sprawczości i odpowiedzialności uczniów i dbałości o dobre relacje w szkole.
Możliwość otrzymania wkładu własnego, czyli współfinansowania większego przedsięwzięcia, które otrzymało dotację na realizację zasadniczej części planowanych działań z innych źródeł – publicznych, prywatnych, polskich lub zagranicznych. Projekty muszą być zbieżne pod względem obszaru geograficznego oraz tematycznego z celami i zakresem programu „RITA”.
Oferta jest skierowana do przedstawicieli samorządów lokalnych, administracji rządowej, centralnych instytucji państwowych, organizacji pozarządowych, mediów, sektora edukacji oraz innych grup zawodowych z Europy Wschodniej, a także z krajów Południowego Kaukazu i Azji Centralnej. Wizyty służące dzieleniu się polskim doświadczeniem w zakresie transformacji oraz integracji europejskiej, prowadzone są we współpracy z polskimi organizacjami pozarządowymi oraz jednostkami administracji centralnej i samorządowej.
Grupa 80 osób, których łączy pasja odkrywania nowych technologii, dzieli się swoją wiedzą. Doradcy działają w całej Polsce. Organizują szkolenia, prowadzą webinaria, udzielają indywidualnych porad organizacjom non profit: uczą pozyskiwania funduszy w Internecie, podpowiadają, jak skutecznie promować się w mediach społecznościowych, pomagają dobrać odpowiedni sprzęt. Na swoim koncie mają już prawie 9000 porad oraz niemal 15 000 przeszkolonych osób.
Możliwość sfinansowania wyjazdów przedstawicieli polskich organizacji pozarządowych do krajów objętych programem „RITA”, tj.: Armenii, Azerbejdżanu, Białorusi, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Mołdawii, Rosji, Ukrainy, Uzbekistanu i Tadżykistanu. Wyjazdy mogą służyć, m.in. konsultacji wniosku projektowego, czy umocnieniu współpracy z organizacją partnerską w tych krajach.
Odpłatne warsztaty dla nauczycieli wszystkich przedmiotów i wszystkich poziomów szkół, prowadzone w grupach do 30 osób, przez trenerów-praktyków, są dostosowywane do potrzeb danej placówki oświatowej. Uczestnicy otrzymują materiały do dalszej pracy.
Oferta dla nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości. Mają charakter otwarty, odbywają się cyklicznie we wtorki o godz. 18.00. Są organizowane w odpowiedzi na potrzeby edukacyjne nauczycieli w okresie pandemii.
Oferuje absolwentom programu możliwość uczestnictwa w regularnych wydarzeniach online, których celem jest wsparcie ich w rozwoju zawodowym w obszarze innowacyjnych metod i strategii nauczania, rozwijania sprawczości i odpowiedzialności uczniów i dbałości o dobre relacje w szkole.
Możliwość otrzymania wkładu własnego, czyli współfinansowania większego przedsięwzięcia, które otrzymało dotację na realizację zasadniczej części planowanych działań z innych źródeł – publicznych, prywatnych, polskich lub zagranicznych. Projekty muszą być zbieżne pod względem obszaru geograficznego oraz tematycznego z celami i zakresem programu „RITA”.
Oferta jest skierowana do przedstawicieli samorządów lokalnych, administracji rządowej, centralnych instytucji państwowych, organizacji pozarządowych, mediów, sektora edukacji oraz innych grup zawodowych z Europy Wschodniej, a także z krajów Południowego Kaukazu i Azji Centralnej. Wizyty służące dzieleniu się polskim doświadczeniem w zakresie transformacji oraz integracji europejskiej, prowadzone są we współpracy z polskimi organizacjami pozarządowymi oraz jednostkami administracji centralnej i samorządowej.
Grupa 80 osób, których łączy pasja odkrywania nowych technologii, dzieli się swoją wiedzą. Doradcy działają w całej Polsce. Organizują szkolenia, prowadzą webinaria, udzielają indywidualnych porad organizacjom non profit: uczą pozyskiwania funduszy w Internecie, podpowiadają, jak skutecznie promować się w mediach społecznościowych, pomagają dobrać odpowiedni sprzęt. Na swoim koncie mają już prawie 9000 porad oraz niemal 15 000 przeszkolonych osób.
Oferta dla studentów-wolontariuszy, którzy chcą realizować projekty online mające na celu pomoc dzieciom w nauce języka angielskiego i matematyki.
Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych i instytucji z gmin do 50 tys. mieszkańców, gotowych do zawiązania Grupy Inicjatywnej, stanowiącej trzon przyszłego partnerstwa, które w oparciu o potencjał lokalnych organizacji, zrealizuje 12-miesięczny projekt z wykorzystaniem metody animacji na rzecz społeczności lokalnych.
Termin: 25 marca 2022 r. Oferta dla nauczycieli, studentów specjalizacji dydaktycznych i edukatorów: jak świadomie i holistycznie podchodzić do dydaktycznych wyzwań. W czasie wykładów i warsztatów zaprezentowane zostaną skuteczne metody pracy z uczniami, praktyczne narzędzia dydaktyczne, a także sposoby na budowanie współpracy z innymi nauczycielami i rodzicami. Wszystko w oparciu o badania naukowe z najlepszych ośrodków edukacyjnych na świecie.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
Program wspiera lokalnych liderów w pozyskiwaniu wiedzy i kompetencji na rzecz prowadzenia w swoich społecznościach działań związanych z ochroną środowiska i klimatu, a także skutecznego pozyskiwania funduszy Unii Europejskiej na ich realizację.
Oferta dla szkół wszystkich poziomów i typów, obejmuje dwuletni kurs dla dyrektora i nauczycieli. Koncentruje się na pogłębianiu rozumienia oceniania kształtującego poprzez pracę ze strategiami oceniania kształtującego i wprowadzanie podstawowych praktyk pracy nauczycieli. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Dla wszystkich zainteresowanych rozmową o edukacji i nauczaniu. Odbywają się od października do czerwca w Szkole Edukacji (w czasie pandemii w formie on-line). Dzielą się na: seminaria lekturowe poświęcone wspólnemu omawianiu lektur szkolnych – przeznaczone głównie dla nauczycieli języka polskiego oraz na seminaria nowohumanistyczne – skierowane do wszystkich entuzjastów nowych trendów w humanistyce.
2 osobowe grupy wolontariuszy prowadzą zajęcia rozwijające u dzieci i młodzieży kreatywność, samodzielne, krytyczne myślenie. Realizowane są one autorską i nowatorską metodą „PROJEKTORA” w ramach 4 wyzwań: relacje w grupie, funkcjonowanie w cyfrowym świecie, ochrona planety, aktywność społeczna.
Oferta dla szkół wszystkich poziomów i typów obejmuje dwuletni kurs dla nauczycieli nt. podstawowych elementów oceniania kształtującego. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. Po przejściu poziomu podstawowego szkoła może kontynuować kurs zaawansowany, który uprawnia do ubiegania się o tytuł „Szkoły Uczącej Się”. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Konkurs ma na celu zachęcenie organizacji pozarządowych i grup nieformalnych do dołączenia do koalicji partnerów uczestniczących w kolejnej edycji Programu Stypendiów Pomostowych. Gromadząc 25% kosztu stypendium (w przypadku organizacji zlokalizowanych na wsi lub w miastach do 20 tys. mieszkańców – tylko 9%), organizacja może stworzyć swoim kandydatom szansę uzyskania wsparcia w Programie Stypendiów Pomostowych.
Zapraszamy stypendystów pomostowych. W programie konferencji, zaplanowanej na maj, będą m.in.: panel ekspercki oraz prezentacje prac naukowych uczestników, a także projektów edukacyjnych realizowanych przez studentów.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Rosji, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu i Tadżykistanu i Uzbekistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
Oferta dla lokalnych liderów posiadających przynajmniej 3-letnie doświadczenie w działalności społecznej w organizacjach pozarządowych, samorządzie, instytucjach lokalnych, biznesie, grupach nieformalnych, w szczególności do osób, które uczestniczyły w realizacji projektów prowadzonych w ramach innych programów PAFW.
O stypendia na I rok studiów mogą ubiegać się maturzyści, którzy zostali przyjęci na stacjonarne studia w polskich uczelniach publicznych, pochodzą ze wsi lub małych miast do 20 tys. mieszkańców, z rodzin o niskich dochodach, osiągają dobre wyniki w nauce i dodatkowo spełniają jeden z warunków określonych w regulaminie programu. Stypendium wynosi 7 tys. zł i jest wypłacane w 10 miesięcznych ratach po 700 zł.
Największe w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie, które pokazuje, jak technologiczne trendy przełożyć na język praktycznych zastosowań. Bierze w nim udział ponad 1000 osób, które łączy pasja odkrywania nowych technologii i dzielenia się wiedzą z innymi. Są wśród nich międzynarodowi eksperci m.in z USA, Singapuru czy Izraela, ale też polscy przedstawiciele firm, startupów, uczelni, organizacji pozarządowych i pracownicy administracji publicznej.
O dotacje do 40 tys. zł na 12-miesięczny projekty prowadzone z udziałem młodzieży mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, Koła Gospodyń Wiejskich biblioteki i domy kultury z terenów wiejskich i miast do 20 tysięcy mieszkańców.
Konkurs jest adresowany do osób w wieku 60+, które samodzielnie, lub we współpracy z osobą młodszą (różnica wieku minimum 25 lat), w oparciu o własne pasje, pragną zrealizować projekt społeczny w okresie od września 2021 r. do czerwca 2022 r. Oferta konkursu to nie tylko możliwość otrzymania dotacji do 15 tys. zł, ale też wsparcie – w formie warsztatów, wizyt studyjnych, porad trenerów i animatorów – służące przygotowaniu projektu i jego realizacji.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Rosji, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.
Jednodniowe, bezpłatne webinaria są skierowane do przedstawicieli organizacji pozarządowych zainteresowanych aplikowaniem w konkursach grantowych programu „Równać Szanse” oraz podnoszeniem swoich kwalifikacji.
O dotacje w wysokości do 6 tys. zł na półroczne projekty, odpowiadające potrzebom mieszkańców małych miast i wsi, mogą ubiegać się organizacje pozarządowe oraz nieformalne grupy obywatelskie (w imieniu których wnioski składają organizacje i lokalne instytucje publiczne, takie jak: szkoły, domy kultury, biblioteki) działające w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców. Aby złożyć wniosek należy skontaktować się z Ośrodkiem Działaj Lokalnie, który zasięgiem swojego działania obejmuje gminę/gminy, gdzie miałby być realizowany projekt. Zasięg działania ODL dostępny jest na stronie programu.
Warsztaty, organizowane online w marcu, są poświęcone planowaniu ścieżki kariery, analizie potencjału zawodowego i przygotowaniu do uczestnictwa w rynku pracy. Do udziału zapraszanych jest ok. 40 stypendystów pomostowych – studentów II, III i IV roku studiów – z najlepszymi ocenami oraz najciekawszymi listami motywacyjnymi.
Oferta dwutygodniowych zajęć, odbywających w lipcu w Kapusie Natolińskim w Warszawie, skierowana jest do ekspertów z krajów Partnerstwa Wschodniego oraz Bałkanów Zachodnich, takich jak: analitycy, doradcy polityczni i rządowi, pracownicy think tanków i NGOs, urzędnicy służby cywilnej, czy dziennikarze. Program ramowy zajęć – mających formę wykładów, warsztatów i spotkań z praktykami, z udziałem wybitnych wykładowców (ekspertów z Polski i zagranicy) – obejmuje transformację systemową, integrację europejską i relacje transatlantyckie. Od 2016 r. wiodącym tematem są kwestie związane z wyzwaniami cyfrowymi.
Bezpłatne dzienne studia podyplomowe – kształcące nauczycieli języka polskiego, matematyki, historii i wiedzy o społeczeństwie oraz biologii z przyrodą, trwające 10 miesięcy – łączą w sobie zajęcia akademickie oraz obowiązkowe praktyki szkolne. Oferta skierowana jest do absolwentów studiów magisterskich na kierunkach język polski, matematyka, historia i biologia, absolwentów kierunków pokrewnych do biologii i matematyki oraz do nauczycieli pracujących już w zawodzie nie dłużej niż 10 lat. Istnieje możliwość ubiegania się o stypendium na pokrycie kosztów utrzymania w Warszawie.
Upowszechnianie koncepcji „SUS” wśród dyrektorów szkół w Polsce – otwarte konferencje online i webinaria dla dyrektorów.
Oferta dla studentów-wolontariuszy, którzy chcą realizować projekty online mające na celu pomoc dzieciom w nauce języka angielskiego i matematyki.
Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych i instytucji z gmin do 50 tys. mieszkańców, gotowych do zawiązania Grupy Inicjatywnej, stanowiącej trzon przyszłego partnerstwa, które w oparciu o potencjał lokalnych organizacji, zrealizuje 12-miesięczny projekt z wykorzystaniem metody animacji na rzecz społeczności lokalnych.
Termin: 25 marca 2022 r. Oferta dla nauczycieli, studentów specjalizacji dydaktycznych i edukatorów: jak świadomie i holistycznie podchodzić do dydaktycznych wyzwań. W czasie wykładów i warsztatów zaprezentowane zostaną skuteczne metody pracy z uczniami, praktyczne narzędzia dydaktyczne, a także sposoby na budowanie współpracy z innymi nauczycielami i rodzicami. Wszystko w oparciu o badania naukowe z najlepszych ośrodków edukacyjnych na świecie.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
Program wspiera lokalnych liderów w pozyskiwaniu wiedzy i kompetencji na rzecz prowadzenia w swoich społecznościach działań związanych z ochroną środowiska i klimatu, a także skutecznego pozyskiwania funduszy Unii Europejskiej na ich realizację.
Oferta dla szkół wszystkich poziomów i typów, obejmuje dwuletni kurs dla dyrektora i nauczycieli. Koncentruje się na pogłębianiu rozumienia oceniania kształtującego poprzez pracę ze strategiami oceniania kształtującego i wprowadzanie podstawowych praktyk pracy nauczycieli. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Dla wszystkich zainteresowanych rozmową o edukacji i nauczaniu. Odbywają się od października do czerwca w Szkole Edukacji (w czasie pandemii w formie on-line). Dzielą się na: seminaria lekturowe poświęcone wspólnemu omawianiu lektur szkolnych – przeznaczone głównie dla nauczycieli języka polskiego oraz na seminaria nowohumanistyczne – skierowane do wszystkich entuzjastów nowych trendów w humanistyce.
2 osobowe grupy wolontariuszy prowadzą zajęcia rozwijające u dzieci i młodzieży kreatywność, samodzielne, krytyczne myślenie. Realizowane są one autorską i nowatorską metodą „PROJEKTORA” w ramach 4 wyzwań: relacje w grupie, funkcjonowanie w cyfrowym świecie, ochrona planety, aktywność społeczna.
Oferta dla szkół wszystkich poziomów i typów obejmuje dwuletni kurs dla nauczycieli nt. podstawowych elementów oceniania kształtującego. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. Po przejściu poziomu podstawowego szkoła może kontynuować kurs zaawansowany, który uprawnia do ubiegania się o tytuł „Szkoły Uczącej Się”. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Konkurs ma na celu zachęcenie organizacji pozarządowych i grup nieformalnych do dołączenia do koalicji partnerów uczestniczących w kolejnej edycji Programu Stypendiów Pomostowych. Gromadząc 25% kosztu stypendium (w przypadku organizacji zlokalizowanych na wsi lub w miastach do 20 tys. mieszkańców – tylko 9%), organizacja może stworzyć swoim kandydatom szansę uzyskania wsparcia w Programie Stypendiów Pomostowych.
Zapraszamy stypendystów pomostowych. W programie konferencji, zaplanowanej na maj, będą m.in.: panel ekspercki oraz prezentacje prac naukowych uczestników, a także projektów edukacyjnych realizowanych przez studentów.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Rosji, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu i Tadżykistanu i Uzbekistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
Oferta dla lokalnych liderów posiadających przynajmniej 3-letnie doświadczenie w działalności społecznej w organizacjach pozarządowych, samorządzie, instytucjach lokalnych, biznesie, grupach nieformalnych, w szczególności do osób, które uczestniczyły w realizacji projektów prowadzonych w ramach innych programów PAFW.
O stypendia na I rok studiów mogą ubiegać się maturzyści, którzy zostali przyjęci na stacjonarne studia w polskich uczelniach publicznych, pochodzą ze wsi lub małych miast do 20 tys. mieszkańców, z rodzin o niskich dochodach, osiągają dobre wyniki w nauce i dodatkowo spełniają jeden z warunków określonych w regulaminie programu. Stypendium wynosi 7 tys. zł i jest wypłacane w 10 miesięcznych ratach po 700 zł.
Największe w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie, które pokazuje, jak technologiczne trendy przełożyć na język praktycznych zastosowań. Bierze w nim udział ponad 1000 osób, które łączy pasja odkrywania nowych technologii i dzielenia się wiedzą z innymi. Są wśród nich międzynarodowi eksperci m.in z USA, Singapuru czy Izraela, ale też polscy przedstawiciele firm, startupów, uczelni, organizacji pozarządowych i pracownicy administracji publicznej.
O dotacje do 40 tys. zł na 12-miesięczny projekty prowadzone z udziałem młodzieży mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, Koła Gospodyń Wiejskich biblioteki i domy kultury z terenów wiejskich i miast do 20 tysięcy mieszkańców.
Konkurs jest adresowany do osób w wieku 60+, które samodzielnie, lub we współpracy z osobą młodszą (różnica wieku minimum 25 lat), w oparciu o własne pasje, pragną zrealizować projekt społeczny w okresie od września 2021 r. do czerwca 2022 r. Oferta konkursu to nie tylko możliwość otrzymania dotacji do 15 tys. zł, ale też wsparcie – w formie warsztatów, wizyt studyjnych, porad trenerów i animatorów – służące przygotowaniu projektu i jego realizacji.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Rosji, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.
Jednodniowe, bezpłatne webinaria są skierowane do przedstawicieli organizacji pozarządowych zainteresowanych aplikowaniem w konkursach grantowych programu „Równać Szanse” oraz podnoszeniem swoich kwalifikacji.
O dotacje w wysokości do 6 tys. zł na półroczne projekty, odpowiadające potrzebom mieszkańców małych miast i wsi, mogą ubiegać się organizacje pozarządowe oraz nieformalne grupy obywatelskie (w imieniu których wnioski składają organizacje i lokalne instytucje publiczne, takie jak: szkoły, domy kultury, biblioteki) działające w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców. Aby złożyć wniosek należy skontaktować się z Ośrodkiem Działaj Lokalnie, który zasięgiem swojego działania obejmuje gminę/gminy, gdzie miałby być realizowany projekt. Zasięg działania ODL dostępny jest na stronie programu.
Warsztaty, organizowane online w marcu, są poświęcone planowaniu ścieżki kariery, analizie potencjału zawodowego i przygotowaniu do uczestnictwa w rynku pracy. Do udziału zapraszanych jest ok. 40 stypendystów pomostowych – studentów II, III i IV roku studiów – z najlepszymi ocenami oraz najciekawszymi listami motywacyjnymi.
Oferta dwutygodniowych zajęć, odbywających w lipcu w Kapusie Natolińskim w Warszawie, skierowana jest do ekspertów z krajów Partnerstwa Wschodniego oraz Bałkanów Zachodnich, takich jak: analitycy, doradcy polityczni i rządowi, pracownicy think tanków i NGOs, urzędnicy służby cywilnej, czy dziennikarze. Program ramowy zajęć – mających formę wykładów, warsztatów i spotkań z praktykami, z udziałem wybitnych wykładowców (ekspertów z Polski i zagranicy) – obejmuje transformację systemową, integrację europejską i relacje transatlantyckie. Od 2016 r. wiodącym tematem są kwestie związane z wyzwaniami cyfrowymi.
Bezpłatne dzienne studia podyplomowe – kształcące nauczycieli języka polskiego, matematyki, historii i wiedzy o społeczeństwie oraz biologii z przyrodą, trwające 10 miesięcy – łączą w sobie zajęcia akademickie oraz obowiązkowe praktyki szkolne. Oferta skierowana jest do absolwentów studiów magisterskich na kierunkach język polski, matematyka, historia i biologia, absolwentów kierunków pokrewnych do biologii i matematyki oraz do nauczycieli pracujących już w zawodzie nie dłużej niż 10 lat. Istnieje możliwość ubiegania się o stypendium na pokrycie kosztów utrzymania w Warszawie.
Upowszechnianie koncepcji „SUS” wśród dyrektorów szkół w Polsce – otwarte konferencje online i webinaria dla dyrektorów.
Jednodniowe, bezpłatne webinaria są skierowane do przedstawicieli organizacji pozarządowych zainteresowanych aplikowaniem w konkursach grantowych programu „Równać Szanse” oraz podnoszeniem swoich kwalifikacji. Webinaria odbędą się w kwietniu i maju 2022.
2 osobowe grupy studentów-wolontariuszy realizują w formule stacjonarnej projekty dla uczniów z klas 4-8 z miejscowości liczących do 20 tysięcy mieszkańców w okresie wakacji. Studenci otrzymują zwrot kosztów materiałów edukacyjnych i dojazdu.
W naborze mogą wziąć udział bibliotekarki zatrudnione w placówkach publicznych. Celem Konkursu jest wsparcie rozwoju osobistego oraz docenienie roli, jaką biblioteki – i zatrudnione w nich kobiety – odgrywają w rozbudzaniu aspiracji oraz rozwoju społeczności, których częścią jest biblioteka.
Oferta dla stypendystów pomostowych odbywających studia na zagranicznej uczelni w ramach programu „Erasmus+”. Wysokość stypendium jest zależna od różnicy między kosztami studiów za granicą a otrzymanym stypendium w ramach programu „Erasmus+” oraz innymi przyznanymi źródłami pomocy finansowej. Wysokość miesięcznego stypendium nie może przekroczyć 350 EUR, przy czym wysokość semestralnego stypendium nie może przekroczyć 1600 EUR.
Konkurs dla stypendystów pomostowych, studiujących na wszystkich kierunkach studiów stacjonarnych III stopnia na polskich uczelniach publicznych oraz innych jednostkach wskazanych szczegółowo w regulaminie. Laureaci konkursu – osoby o łącznej najwyższej liczbie punktów, przyznawanych za dorobek naukowy i koncepcję – otrzymują stypendia w wysokości 18 tys. zł, wypłacane w dziesięciu miesięcznych ratach. Oferta obejmuje także współpracę badawczą i rozwojową stypendystów (powiązaną z tematem rozprawy doktorskiej), ze wskazaną przez nich organizacją pozarządową, działającą w Polsce. Współpraca: Fundacja „Stocznia”.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na wszystkich kierunkach, z wyjątkiem filologii angielskiej, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują finansowanie rocznego kursu językowego zakończonego egzaminem FCE/CAE lub innym na równorzędnym poziomie.
Zajęcia warsztatowe dla przedstawicieli nowych organizacji lokalnych, zakwalifikowanych do uczestnictwa w Programie Stypendiów Pomostowych. Ich celem jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu przygotowywania i prowadzenia programów stypendialnych. Obejmują także elementy komunikacji, fundraisingu, budowy koalicji lokalnych oraz procedury Programu Stypendiów Pomostowych.
Konkurs dla stypendystów realizujących studia w zakresie jednej z następujących dyscyplin: historia, nauki o polityce i administracji, filozofia, psychologia, nauki socjologiczne, nauki o komunikacji społecznej i mediach, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest PAFW.
Konkurs dla stypendystów pomostowych, którzy realizują studia w zakresie dyscypliny ekonomia i finanse. i podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy osiągnęli najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest Narodowy Bank Polski.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na uczelniach lub wydziałach rolniczych lub przyrodniczych, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł, wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest Fundacja BNP Paribas.
Konkurs dla stypendystów pomostowych realizujących studia w zakresie dyscyplin: nauki o zarządzaniu i jakości, ochrona środowiska, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł.
Stypendium naukowe na II rok studiów to forma wsparcia dla uczestników Programu Stypendiów Pomostowych (stypendystów I roku), którzy osiągną po I roku studiów bardzo dobre wyniki w nauce. Laureaci konkursu otrzymają roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł, wypłacane w 10 miesięcznych ratach po 700 zł.
Termin: 27-29 czerwca 2022 r. Doroczne, ogólnopolskie spotkanie nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości, w którym uczestniczy ok. 300 osób z całej Polski. Biorą oni udział w warsztatach metodycznych z nauczania języka angielskiego, spotkaniach z ciekawymi ludźmi oraz wykładach i prezentacjach dotowanych projektów. Integralną część stanowi ekspozycja wystawowa z ofertą wiodących wydawnictw i dystrybutorów pomocy dydaktycznych do nauki języka angielskiego.
Kursy on-line dotyczące praktycznych problemów nauczania adresowane do nauczycieli różnych przedmiotów, wszystkich typów i poziomów szkół. W ramach NAI organizowane są między innymi kursy dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. W kursach mogą brać udział pojedynczy nauczyciele lub 4-8 osobowe zespoły nauczycieli. Szkolenia są częściowo płatne.
Zapraszamy uczestników projektów zrealizowanych w ramach Regionalnego lub Ogólnopolskiego Konkursu Grantowego edycji 2020 na szkolenie, którego celem jest rozwijanie kompetencji liderskich oraz projektowania lokalnych działań na rzecz młodzieży.
O dotacje do 10 tys. zł na 6-miesięczne projekty służące wyrównywaniu szans na dobry start w dorosłe życie młodzieży z terenów wiejskich i małych miast mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, biblioteki, domy kultury i nieformalne grupy mieszkańców z terenów wiejskich i miast do 20 tys. mieszkańców.
Możliwość otrzymania dotacji na organizację jednodniowego wydarzenia promującego program „Równać Szanse” oraz rezultaty zrealizowanych w tym programie projektów.
Spotkania online dla stypendystów pomostowych z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Podczas webinaru szczegółowo przedstawiana jest oferta stypendialna i rozwojowa Programu Stypendiów Pomostowych oraz omawiane są kwestie formalne dotyczące ubiegania się o stypendia i udziału w szkoleniach oraz warsztatach.
Jednodniowe, bezpłatne webinaria są skierowane do przedstawicieli organizacji pozarządowych zainteresowanych aplikowaniem w konkursach grantowych programu „Równać Szanse” oraz podnoszeniem swoich kwalifikacji. Webinaria odbędą się w kwietniu i maju 2022.
2 osobowe grupy studentów-wolontariuszy realizują w formule stacjonarnej projekty dla uczniów z klas 4-8 z miejscowości liczących do 20 tysięcy mieszkańców w okresie wakacji. Studenci otrzymują zwrot kosztów materiałów edukacyjnych i dojazdu.
W naborze mogą wziąć udział bibliotekarki zatrudnione w placówkach publicznych. Celem Konkursu jest wsparcie rozwoju osobistego oraz docenienie roli, jaką biblioteki – i zatrudnione w nich kobiety – odgrywają w rozbudzaniu aspiracji oraz rozwoju społeczności, których częścią jest biblioteka.
Oferta dla stypendystów pomostowych odbywających studia na zagranicznej uczelni w ramach programu „Erasmus+”. Wysokość stypendium jest zależna od różnicy między kosztami studiów za granicą a otrzymanym stypendium w ramach programu „Erasmus+” oraz innymi przyznanymi źródłami pomocy finansowej. Wysokość miesięcznego stypendium nie może przekroczyć 350 EUR, przy czym wysokość semestralnego stypendium nie może przekroczyć 1600 EUR.
Konkurs dla stypendystów pomostowych, studiujących na wszystkich kierunkach studiów stacjonarnych III stopnia na polskich uczelniach publicznych oraz innych jednostkach wskazanych szczegółowo w regulaminie. Laureaci konkursu – osoby o łącznej najwyższej liczbie punktów, przyznawanych za dorobek naukowy i koncepcję – otrzymują stypendia w wysokości 18 tys. zł, wypłacane w dziesięciu miesięcznych ratach. Oferta obejmuje także współpracę badawczą i rozwojową stypendystów (powiązaną z tematem rozprawy doktorskiej), ze wskazaną przez nich organizacją pozarządową, działającą w Polsce. Współpraca: Fundacja „Stocznia”.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na wszystkich kierunkach, z wyjątkiem filologii angielskiej, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują finansowanie rocznego kursu językowego zakończonego egzaminem FCE/CAE lub innym na równorzędnym poziomie.
Zajęcia warsztatowe dla przedstawicieli nowych organizacji lokalnych, zakwalifikowanych do uczestnictwa w Programie Stypendiów Pomostowych. Ich celem jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu przygotowywania i prowadzenia programów stypendialnych. Obejmują także elementy komunikacji, fundraisingu, budowy koalicji lokalnych oraz procedury Programu Stypendiów Pomostowych.
Konkurs dla stypendystów realizujących studia w zakresie jednej z następujących dyscyplin: historia, nauki o polityce i administracji, filozofia, psychologia, nauki socjologiczne, nauki o komunikacji społecznej i mediach, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest PAFW.
Konkurs dla stypendystów pomostowych, którzy realizują studia w zakresie dyscypliny ekonomia i finanse. i podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy osiągnęli najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest Narodowy Bank Polski.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na uczelniach lub wydziałach rolniczych lub przyrodniczych, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł, wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest Fundacja BNP Paribas.
Konkurs dla stypendystów pomostowych realizujących studia w zakresie dyscyplin: nauki o zarządzaniu i jakości, ochrona środowiska, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł.
Stypendium naukowe na II rok studiów to forma wsparcia dla uczestników Programu Stypendiów Pomostowych (stypendystów I roku), którzy osiągną po I roku studiów bardzo dobre wyniki w nauce. Laureaci konkursu otrzymają roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł, wypłacane w 10 miesięcznych ratach po 700 zł.
Termin: 27-29 czerwca 2022 r. Doroczne, ogólnopolskie spotkanie nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości, w którym uczestniczy ok. 300 osób z całej Polski. Biorą oni udział w warsztatach metodycznych z nauczania języka angielskiego, spotkaniach z ciekawymi ludźmi oraz wykładach i prezentacjach dotowanych projektów. Integralną część stanowi ekspozycja wystawowa z ofertą wiodących wydawnictw i dystrybutorów pomocy dydaktycznych do nauki języka angielskiego.
Kursy on-line dotyczące praktycznych problemów nauczania adresowane do nauczycieli różnych przedmiotów, wszystkich typów i poziomów szkół. W ramach NAI organizowane są między innymi kursy dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. W kursach mogą brać udział pojedynczy nauczyciele lub 4-8 osobowe zespoły nauczycieli. Szkolenia są częściowo płatne.
Zapraszamy uczestników projektów zrealizowanych w ramach Regionalnego lub Ogólnopolskiego Konkursu Grantowego edycji 2020 na szkolenie, którego celem jest rozwijanie kompetencji liderskich oraz projektowania lokalnych działań na rzecz młodzieży.
O dotacje do 10 tys. zł na 6-miesięczne projekty służące wyrównywaniu szans na dobry start w dorosłe życie młodzieży z terenów wiejskich i małych miast mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, biblioteki, domy kultury i nieformalne grupy mieszkańców z terenów wiejskich i miast do 20 tys. mieszkańców.
Możliwość otrzymania dotacji na organizację jednodniowego wydarzenia promującego program „Równać Szanse” oraz rezultaty zrealizowanych w tym programie projektów.
Spotkania online dla stypendystów pomostowych z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Podczas webinaru szczegółowo przedstawiana jest oferta stypendialna i rozwojowa Programu Stypendiów Pomostowych oraz omawiane są kwestie formalne dotyczące ubiegania się o stypendia i udziału w szkoleniach oraz warsztatach.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
Weekendy z English Teaching (WET) to otwarte szkolenia metodyczne kierowane do nauczycieli języka angielskiego uczących w przedszkolach i szkołach publicznych każdego szczebla na wsiach i w miastach do 20 tys. mieszkańców.
Ogólnopolskie przedsięwzięcie adresowane do szkół wszystkich poziomów i typów, które promuje model otwartej, nowoczesnej szkoły, w której ważne relacje oparte na szacunku i zaufaniu. To kompleksowy program rozwoju, który wspiera nauczycieli i dyrektorów w profesjonalizacji ich pracy. Oferuje szkolenia, warsztaty i coaching online. Z każdej szkoły w akcji mogą wziąć udział nauczyciele (maksymalnie trzech) oraz dyrektor szkoły.
Odpłatne kursy doskonalące dla nauczycieli, w formule online, z serii „100 pomysłów na…”, skierowane są do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwinąć warsztat nauczycielski w jednym z dwóch obszarów: kształtowanie nawyków skutecznego uczenia się lub doskonalenie umiejętności komunikacyjno-wychowawczych.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
Weekendy z English Teaching (WET) to otwarte szkolenia metodyczne kierowane do nauczycieli języka angielskiego uczących w przedszkolach i szkołach publicznych każdego szczebla na wsiach i w miastach do 20 tys. mieszkańców.
Ogólnopolskie przedsięwzięcie adresowane do szkół wszystkich poziomów i typów, które promuje model otwartej, nowoczesnej szkoły, w której ważne relacje oparte na szacunku i zaufaniu. To kompleksowy program rozwoju, który wspiera nauczycieli i dyrektorów w profesjonalizacji ich pracy. Oferuje szkolenia, warsztaty i coaching online. Z każdej szkoły w akcji mogą wziąć udział nauczyciele (maksymalnie trzech) oraz dyrektor szkoły.
Odpłatne kursy doskonalące dla nauczycieli, w formule online, z serii „100 pomysłów na…”, skierowane są do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwinąć warsztat nauczycielski w jednym z dwóch obszarów: kształtowanie nawyków skutecznego uczenia się lub doskonalenie umiejętności komunikacyjno-wychowawczych.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Rosji, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Rosji, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.
„UTW dla społeczności” to trwający rok cykl warsztatów animujących tworzenie na Uniwersytetach Trzeciego Wieku grup wolontariatu oraz współpracy ze społecznością lokalną. W każdej edycji 10 UTW bierze udział w spotkaniach warsztatowych oraz korzysta ze wsparcia trenerów, animatorów, którzy pomagają uruchomić sekcje wolontariatu i działań społecznych w ich strukturach. Mogą również skorzystać z dotacji w wysokości 1800 zł na realizację pierwszych działań sekcji.
Spotkania online dla stypendystów pomostowych I roku z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Wprowadzenie dla stypendystów I roku studiów – zapoznanie z prawami i obowiązkami oraz z ofertą szkoleniową i możliwościami zaangażowania się w wolontariat.
Inicjatywa wspierająca tworzenie nowych narzędzi, aplikacji i produktów, które wpisują się w ideę “Tech for good”. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Pierwsze w postaci kompleksowego cyklu szkoleniowego, mentoringowego i doradczego ułatwiającego dopracowanie pomysłu i stworzenie spójnej koncepcji. Na drugim etapie wybrani pomysłodawcy mogą uzyskać finansowanie w łącznej kwocie 100 tys. zł.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Rosji, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Rosji, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.
„UTW dla społeczności” to trwający rok cykl warsztatów animujących tworzenie na Uniwersytetach Trzeciego Wieku grup wolontariatu oraz współpracy ze społecznością lokalną. W każdej edycji 10 UTW bierze udział w spotkaniach warsztatowych oraz korzysta ze wsparcia trenerów, animatorów, którzy pomagają uruchomić sekcje wolontariatu i działań społecznych w ich strukturach. Mogą również skorzystać z dotacji w wysokości 1800 zł na realizację pierwszych działań sekcji.
Spotkania online dla stypendystów pomostowych I roku z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Wprowadzenie dla stypendystów I roku studiów – zapoznanie z prawami i obowiązkami oraz z ofertą szkoleniową i możliwościami zaangażowania się w wolontariat.
Inicjatywa wspierająca tworzenie nowych narzędzi, aplikacji i produktów, które wpisują się w ideę “Tech for good”. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Pierwsze w postaci kompleksowego cyklu szkoleniowego, mentoringowego i doradczego ułatwiającego dopracowanie pomysłu i stworzenie spójnej koncepcji. Na drugim etapie wybrani pomysłodawcy mogą uzyskać finansowanie w łącznej kwocie 100 tys. zł.