Oferta dla nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości. Mają charakter otwarty, odbywają się cyklicznie we wtorki o godz. 18.00. Są organizowane w odpowiedzi na potrzeby edukacyjne nauczycieli w okresie pandemii.
Oferuje absolwentom programu możliwość uczestnictwa w regularnych wydarzeniach online, których celem jest wsparcie ich w rozwoju zawodowym w obszarze innowacyjnych metod i strategii nauczania, rozwijania sprawczości i odpowiedzialności uczniów i dbałości o dobre relacje w szkole.
Odpłatne warsztaty dla nauczycieli wszystkich przedmiotów i wszystkich poziomów szkół, prowadzone w grupach do 30 osób, przez trenerów-praktyków, są dostosowywane do potrzeb danej placówki oświatowej. Uczestnicy otrzymują materiały do dalszej pracy.
Grupa 80 osób, których łączy pasja odkrywania nowych technologii, dzieli się swoją wiedzą. Doradcy działają w całej Polsce. Organizują szkolenia, prowadzą webinaria, udzielają indywidualnych porad organizacjom non profit: uczą pozyskiwania funduszy w Internecie, podpowiadają, jak skutecznie promować się w mediach społecznościowych, pomagają dobrać odpowiedni sprzęt. Na swoim koncie mają już prawie 9000 porad oraz niemal 15 000 przeszkolonych osób.
Upowszechnianie koncepcji „SUS” wśród dyrektorów szkół w Polsce – otwarte konferencje online i webinaria dla dyrektorów.
Możliwość otrzymania wkładu własnego, czyli współfinansowania większego przedsięwzięcia, które otrzymało dotację na realizację zasadniczej części planowanych działań z innych źródeł – publicznych, prywatnych, polskich lub zagranicznych. Projekty muszą być zbieżne pod względem obszaru geograficznego oraz tematycznego z celami i zakresem programu „RITA”.
Oferta jest skierowana do przedstawicieli samorządów lokalnych, administracji rządowej, centralnych instytucji państwowych, organizacji pozarządowych, mediów, sektora edukacji oraz innych grup zawodowych z Europy Wschodniej, a także z krajów Południowego Kaukazu i Azji Centralnej. Wizyty służące dzieleniu się polskim doświadczeniem w zakresie transformacji oraz integracji europejskiej, prowadzone są we współpracy z polskimi organizacjami pozarządowymi oraz jednostkami administracji centralnej i samorządowej.
W naborze mogą wziąć udział organizacje pozarządowe mające swą siedzibę na terenie miejscowości do 50 tys. mieszkańców, gotowe przeprowadzić na obszarze swojego działania (od kilku do kilkunastu gmin), konkurs grantowy w oparciu o zasady programu „Działaj Lokalnie”. Dołączając do Sieci Ośrodków Działaj Lokalnie, Afiliowane ODL otrzymają m.in. dotacje od 5-15 tys. zł z przeznaczeniem na koszty uruchomienia konkursu grantowego oraz możliwość udziału w szkoleniach czy konkursach.
Oferta dla nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości. Mają charakter otwarty, odbywają się cyklicznie we wtorki o godz. 18.00. Są organizowane w odpowiedzi na potrzeby edukacyjne nauczycieli w okresie pandemii.
Oferuje absolwentom programu możliwość uczestnictwa w regularnych wydarzeniach online, których celem jest wsparcie ich w rozwoju zawodowym w obszarze innowacyjnych metod i strategii nauczania, rozwijania sprawczości i odpowiedzialności uczniów i dbałości o dobre relacje w szkole.
Odpłatne warsztaty dla nauczycieli wszystkich przedmiotów i wszystkich poziomów szkół, prowadzone w grupach do 30 osób, przez trenerów-praktyków, są dostosowywane do potrzeb danej placówki oświatowej. Uczestnicy otrzymują materiały do dalszej pracy.
Grupa 80 osób, których łączy pasja odkrywania nowych technologii, dzieli się swoją wiedzą. Doradcy działają w całej Polsce. Organizują szkolenia, prowadzą webinaria, udzielają indywidualnych porad organizacjom non profit: uczą pozyskiwania funduszy w Internecie, podpowiadają, jak skutecznie promować się w mediach społecznościowych, pomagają dobrać odpowiedni sprzęt. Na swoim koncie mają już prawie 9000 porad oraz niemal 15 000 przeszkolonych osób.
Upowszechnianie koncepcji „SUS” wśród dyrektorów szkół w Polsce – otwarte konferencje online i webinaria dla dyrektorów.
Możliwość otrzymania wkładu własnego, czyli współfinansowania większego przedsięwzięcia, które otrzymało dotację na realizację zasadniczej części planowanych działań z innych źródeł – publicznych, prywatnych, polskich lub zagranicznych. Projekty muszą być zbieżne pod względem obszaru geograficznego oraz tematycznego z celami i zakresem programu „RITA”.
Oferta jest skierowana do przedstawicieli samorządów lokalnych, administracji rządowej, centralnych instytucji państwowych, organizacji pozarządowych, mediów, sektora edukacji oraz innych grup zawodowych z Europy Wschodniej, a także z krajów Południowego Kaukazu i Azji Centralnej. Wizyty służące dzieleniu się polskim doświadczeniem w zakresie transformacji oraz integracji europejskiej, prowadzone są we współpracy z polskimi organizacjami pozarządowymi oraz jednostkami administracji centralnej i samorządowej.
W naborze mogą wziąć udział organizacje pozarządowe mające swą siedzibę na terenie miejscowości do 50 tys. mieszkańców, gotowe przeprowadzić na obszarze swojego działania (od kilku do kilkunastu gmin), konkurs grantowy w oparciu o zasady programu „Działaj Lokalnie”. Dołączając do Sieci Ośrodków Działaj Lokalnie, Afiliowane ODL otrzymają m.in. dotacje od 5-15 tys. zł z przeznaczeniem na koszty uruchomienia konkursu grantowego oraz możliwość udziału w szkoleniach czy konkursach.
W naborze mogą wziąć udział biblioteki publiczne z terenów wiejskich, wiejsko-miejskich oraz małych i średnich miast. W latach 2021-2022 udzielone zostanie kompleksowe wsparcie dla ok. 75 bibliotek (ok. 300 bibliotek łącznie z filiami). Będzie ono obejmowało zarówno rozwój instytucjonalny bibliotek, jak i opracowanie nowej oferty usług odpowiadających na aktualne potrzeby mieszkańców, ze szczególnym uwzględnieniem usług, które mogą być dostarczane online.
Oferta dla stypendystów pomostowych i wolontariuszy „PROJEKTORA”. Obejmują tematykę: mediów społecznościowych, walki z nienawiścią w sieci, bezpieczeństwa danych osobowych a także wykorzystywania wizerunku i praw autorskich oraz tworzenia stron internetowych.
2 osobowe grupy wolontariuszy prowadzą zajęcia rozwijające u dzieci i młodzieży kreatywność, samodzielne, krytyczne myślenie. Realizowane są one autorską i nowatorską metodą „PROJEKTORA” w ramach 4 wyzwań: relacje w grupie, funkcjonowanie w cyfrowym świecie, ochrona planety, aktywność społeczna.
Specjalistyczny kurs dla 15-18 osób zajmujących się pozyskiwaniem środków na działalność organizacji pozarządowych w formule blended-learning. Adresowany jest do osób z organizacji lokalnych ze wsi lub z małych miast.
Oferta dla szkół wszystkich poziomów i typów obejmuje dwuletni kurs dla nauczycieli nt. podstawowych elementów oceniania kształtującego. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. Po przejściu poziomu podstawowego szkoła może kontynuować kurs zaawansowany, który uprawnia do ubiegania się o tytuł „Szkoły Uczącej Się”. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Szkolenia adresowane do kadry menedżerskiej NGO, prowadzone w formule blended learning, łączącej kursy stacjonarne oraz on-line z praktyką. Zapraszamy osoby zarządzające ogólnopolskimi fundacjami i stowarzyszeniami, a także liderów lokalnych organizacji, działających na terenie gmin wiejskich, lub w małych miastach.
Odpłatne kursy doskonalące dla nauczycieli, w formule online, z serii „100 pomysłów na…”, skierowane są do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwinąć warsztat nauczycielski w jednym z dwóch obszarów: kształtowanie nawyków skutecznego uczenia się lub doskonalenie umiejętności komunikacyjno-wychowawczych.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Rosji, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu i Tadżykistanu i Uzbekistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Rosji, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Tadżykistanu i Uzbekistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.
Festiwal Sektor 3.0 to największe w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie, które pokazuje, jak technologiczne trendy przełożyć na język praktycznych zastosowań. Co roku w wydarzeniu bierze udział niemal tysiąc osób, które łączy pasja odkrywania nowych technologii i dzielenia się wiedzą z innymi. Są wśród nich międzynarodowi eksperci m.in z USA, Singapuru czy Izraela, ale też polscy przedstawiciele firm, startupów, uczelni, organizacji pozarządowych i pracownicy administracji publicznej.
Ogólnopolski program, który inspiruje opiekunów oraz ich podopiecznych do podejmowania nieszablonowych działań na rzecz swoich społeczności, ucząc przy okazji pracy metodą projektu. W ramach tego komponentu organizowane są warsztaty, kursy internetowe, webinaria, a także opracowywane materiały edukacyjne.
2-3 osobowe grupy studentów-wolontariuszy realizują w formule on-line projekty dla uczniów z klas 4-8 z miejscowości liczących do 20 tysięcy mieszkańców, w czasie wolnym od zajęć oraz w wakacje i ferie. Studenci otrzymują zwrot kosztów materiałów edukacyjnych.
Warsztaty, organizowane online w marcu, są poświęcone planowaniu ścieżki kariery, analizie potencjału zawodowego i przygotowaniu do uczestnictwa w rynku pracy. Do udziału zapraszanych jest ok. 40 stypendystów pomostowych – studentów II, III i IV roku studiów – z najlepszymi ocenami oraz najciekawszymi listami motywacyjnymi.
Zapraszamy stypendystów pomostowych i uczestników programu „PROJEKTOR – wolontariat studencki”. W programie konferencji, zaplanowanej na kwiecień, będą m.in.: panel ekspercki oraz prezentacje prac naukowych uczestników, a także projektów edukacyjnych realizowanych przez studentów.
Oferta dla lokalnych liderów posiadających przynajmniej 3-letnie doświadczenie w działalności społecznej w organizacjach pozarządowych, samorządzie, instytucjach lokalnych, biznesie, grupach nieformalnych, w szczególności do osób, które uczestniczyły w realizacji projektów prowadzonych w ramach innych programów PAFW.
Oferta dla szkół wszystkich poziomów i typów, obejmuje dwuletni kurs dla dyrektora i nauczycieli. Koncentruje się na pogłębianiu rozumienia oceniania kształtującego poprzez pracę ze strategiami oceniania kształtującego i wprowadzanie podstawowych praktyk pracy nauczycieli. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
Konkurs jest adresowany do osób w wieku 60+, które samodzielnie, lub we współpracy z osobą młodszą (różnica wieku minimum 25 lat), w oparciu o własne pasje, pragną zrealizować projekt społeczny w okresie od września 2021 r. do czerwca 2022 r. Oferta konkursu to nie tylko możliwość otrzymania dotacji do 15 tys. zł, ale też wsparcie – w formie warsztatów, wizyt studyjnych, porad trenerów i animatorów – służące przygotowaniu projektu i jego realizacji.
O dotacje w wysokości do 6 tys. zł na półroczne projekty, odpowiadające potrzebom mieszkańców małych miast i wsi, mogą ubiegać się organizacje pozarządowe oraz nieformalne grupy obywatelskie (w imieniu których wnioski składają organizacje i lokalne instytucje publiczne, takie jak: szkoły, domy kultury, biblioteki) działające w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców. Aby złożyć wniosek należy skontaktować się z Ośrodkiem Działaj Lokalnie, który zasięgiem swojego działania obejmuje gminę/gminy, gdzie miałby być realizowany projekt. Zasięg działania ODL dostępny jest na stronie programu.
Bezpłatne dzienne studia podyplomowe – kształcące nauczycieli języka polskiego, matematyki, historii i wiedzy o społeczeństwie oraz biologii z przyrodą, trwające 10 miesięcy – łączą w sobie zajęcia akademickie oraz obowiązkowe praktyki szkolne. Oferta skierowana jest do absolwentów studiów magisterskich na kierunkach język polski, matematyka, historia i biologia, absolwentów kierunków pokrewnych do biologii i matematyki oraz do nauczycieli pracujących już w zawodzie nie dłużej niż 10 lat. Istnieje możliwość ubiegania się o stypendium na pokrycie kosztów utrzymania w Warszawie.
W naborze mogą wziąć udział biblioteki publiczne z terenów wiejskich, wiejsko-miejskich oraz małych i średnich miast. W latach 2021-2022 udzielone zostanie kompleksowe wsparcie dla ok. 75 bibliotek (ok. 300 bibliotek łącznie z filiami). Będzie ono obejmowało zarówno rozwój instytucjonalny bibliotek, jak i opracowanie nowej oferty usług odpowiadających na aktualne potrzeby mieszkańców, ze szczególnym uwzględnieniem usług, które mogą być dostarczane online.
Oferta dla stypendystów pomostowych i wolontariuszy „PROJEKTORA”. Obejmują tematykę: mediów społecznościowych, walki z nienawiścią w sieci, bezpieczeństwa danych osobowych a także wykorzystywania wizerunku i praw autorskich oraz tworzenia stron internetowych.
2 osobowe grupy wolontariuszy prowadzą zajęcia rozwijające u dzieci i młodzieży kreatywność, samodzielne, krytyczne myślenie. Realizowane są one autorską i nowatorską metodą „PROJEKTORA” w ramach 4 wyzwań: relacje w grupie, funkcjonowanie w cyfrowym świecie, ochrona planety, aktywność społeczna.
Specjalistyczny kurs dla 15-18 osób zajmujących się pozyskiwaniem środków na działalność organizacji pozarządowych w formule blended-learning. Adresowany jest do osób z organizacji lokalnych ze wsi lub z małych miast.
Oferta dla szkół wszystkich poziomów i typów obejmuje dwuletni kurs dla nauczycieli nt. podstawowych elementów oceniania kształtującego. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. Po przejściu poziomu podstawowego szkoła może kontynuować kurs zaawansowany, który uprawnia do ubiegania się o tytuł „Szkoły Uczącej Się”. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Szkolenia adresowane do kadry menedżerskiej NGO, prowadzone w formule blended learning, łączącej kursy stacjonarne oraz on-line z praktyką. Zapraszamy osoby zarządzające ogólnopolskimi fundacjami i stowarzyszeniami, a także liderów lokalnych organizacji, działających na terenie gmin wiejskich, lub w małych miastach.
Odpłatne kursy doskonalące dla nauczycieli, w formule online, z serii „100 pomysłów na…”, skierowane są do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwinąć warsztat nauczycielski w jednym z dwóch obszarów: kształtowanie nawyków skutecznego uczenia się lub doskonalenie umiejętności komunikacyjno-wychowawczych.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Rosji, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu i Tadżykistanu i Uzbekistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Rosji, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Tadżykistanu i Uzbekistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.
Festiwal Sektor 3.0 to największe w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie, które pokazuje, jak technologiczne trendy przełożyć na język praktycznych zastosowań. Co roku w wydarzeniu bierze udział niemal tysiąc osób, które łączy pasja odkrywania nowych technologii i dzielenia się wiedzą z innymi. Są wśród nich międzynarodowi eksperci m.in z USA, Singapuru czy Izraela, ale też polscy przedstawiciele firm, startupów, uczelni, organizacji pozarządowych i pracownicy administracji publicznej.
Ogólnopolski program, który inspiruje opiekunów oraz ich podopiecznych do podejmowania nieszablonowych działań na rzecz swoich społeczności, ucząc przy okazji pracy metodą projektu. W ramach tego komponentu organizowane są warsztaty, kursy internetowe, webinaria, a także opracowywane materiały edukacyjne.
2-3 osobowe grupy studentów-wolontariuszy realizują w formule on-line projekty dla uczniów z klas 4-8 z miejscowości liczących do 20 tysięcy mieszkańców, w czasie wolnym od zajęć oraz w wakacje i ferie. Studenci otrzymują zwrot kosztów materiałów edukacyjnych.
Warsztaty, organizowane online w marcu, są poświęcone planowaniu ścieżki kariery, analizie potencjału zawodowego i przygotowaniu do uczestnictwa w rynku pracy. Do udziału zapraszanych jest ok. 40 stypendystów pomostowych – studentów II, III i IV roku studiów – z najlepszymi ocenami oraz najciekawszymi listami motywacyjnymi.
Zapraszamy stypendystów pomostowych i uczestników programu „PROJEKTOR – wolontariat studencki”. W programie konferencji, zaplanowanej na kwiecień, będą m.in.: panel ekspercki oraz prezentacje prac naukowych uczestników, a także projektów edukacyjnych realizowanych przez studentów.
Oferta dla lokalnych liderów posiadających przynajmniej 3-letnie doświadczenie w działalności społecznej w organizacjach pozarządowych, samorządzie, instytucjach lokalnych, biznesie, grupach nieformalnych, w szczególności do osób, które uczestniczyły w realizacji projektów prowadzonych w ramach innych programów PAFW.
Oferta dla szkół wszystkich poziomów i typów, obejmuje dwuletni kurs dla dyrektora i nauczycieli. Koncentruje się na pogłębianiu rozumienia oceniania kształtującego poprzez pracę ze strategiami oceniania kształtującego i wprowadzanie podstawowych praktyk pracy nauczycieli. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
Konkurs jest adresowany do osób w wieku 60+, które samodzielnie, lub we współpracy z osobą młodszą (różnica wieku minimum 25 lat), w oparciu o własne pasje, pragną zrealizować projekt społeczny w okresie od września 2021 r. do czerwca 2022 r. Oferta konkursu to nie tylko możliwość otrzymania dotacji do 15 tys. zł, ale też wsparcie – w formie warsztatów, wizyt studyjnych, porad trenerów i animatorów – służące przygotowaniu projektu i jego realizacji.
O dotacje w wysokości do 6 tys. zł na półroczne projekty, odpowiadające potrzebom mieszkańców małych miast i wsi, mogą ubiegać się organizacje pozarządowe oraz nieformalne grupy obywatelskie (w imieniu których wnioski składają organizacje i lokalne instytucje publiczne, takie jak: szkoły, domy kultury, biblioteki) działające w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców. Aby złożyć wniosek należy skontaktować się z Ośrodkiem Działaj Lokalnie, który zasięgiem swojego działania obejmuje gminę/gminy, gdzie miałby być realizowany projekt. Zasięg działania ODL dostępny jest na stronie programu.
Bezpłatne dzienne studia podyplomowe – kształcące nauczycieli języka polskiego, matematyki, historii i wiedzy o społeczeństwie oraz biologii z przyrodą, trwające 10 miesięcy – łączą w sobie zajęcia akademickie oraz obowiązkowe praktyki szkolne. Oferta skierowana jest do absolwentów studiów magisterskich na kierunkach język polski, matematyka, historia i biologia, absolwentów kierunków pokrewnych do biologii i matematyki oraz do nauczycieli pracujących już w zawodzie nie dłużej niż 10 lat. Istnieje możliwość ubiegania się o stypendium na pokrycie kosztów utrzymania w Warszawie.
Spotkania online dla stypendystów pomostowych z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Podczas webinaru szczegółowo przedstawiana jest oferta stypendialna i rozwojowa Programu Stypendiów Pomostowych oraz omawiane są kwestie formalne dotyczące ubiegania się o stypendia i udziału w szkoleniach oraz warsztatach.
Konkurs dla stypendystów pomostowych, kształcących się w zakresie dyscypliny naukowej ekonomia i finanse, na studiach stacjonarnych III stopnia w polskich uczelniach publicznych oraz innych jednostkach wskazanych szczegółowo w regulaminie. Laureaci konkursu – osoby o łącznej najwyższej liczbie punktów, przyznawanych za dorobek naukowy i koncepcję badań– otrzymują stypendia w wysokości 18 tys. zł, wypłacane w dziesięciu miesięcznych ratach. Stypendia fundowane są przez Narodowy Bank Polski.
Ogólnopolski program, który inspiruje opiekunów oraz ich podopiecznych do podejmowania nieszablonowych działań na rzecz swoich społeczności, ucząc przy okazji pracy metodą projektu. W ramach tego komponentu organizowane są warsztaty, kursy internetowe, webinaria, a także opracowywane materiały edukacyjne.
Oferta dla szkół, które chcą poprawić jakość swojej pracy w obszarze samorządności uczniowskiej. Szkoły otrzymują certyfikat, który poświadcza, że nauczyciele wspierają samorządność i oddolną aktywność uczniów.
Konferencja online dla nauczycieli, dyrektorów, edukatorów i ekspertów edukacyjnych: wykłady i warsztaty poświęcone nowym trendom edukacyjnym, innowacyjnym metodom nauczania, pomysłom na wsparcie zaangażowania uczniów i budowanie dobrych relacji w szkole, a także wymiana doświadczeń, upowszechnianie dorobku programu oraz przedstawienie założeń nowej edycji „Szkoły z Klasą”.
2-3 osobowe grupy studentów-wolontariuszy realizują w formule on-line projekty dla uczniów z klas 4-8 z miejscowości liczących do 20 tysięcy mieszkańców, w czasie wolnym od zajęć oraz w wakacje i ferie. Studenci otrzymują zwrot kosztów materiałów edukacyjnych.
2 osobowe grupy wolontariuszy prowadzą zajęcia rozwijające u dzieci i młodzieży kreatywność, samodzielne, krytyczne myślenie. Realizowane są one autorską i nowatorską metodą „PROJEKTORA” w ramach 4 wyzwań: relacje w grupie, funkcjonowanie w cyfrowym świecie, ochrona planety, aktywność społeczna.
W naborze mogą wziąć udział bibliotekarki zatrudnione w placówkach publicznych. Celem Konkursu jest wsparcie rozwoju osobistego oraz docenienie roli, jaką biblioteki – i zatrudnione w nich kobiety – odgrywają w rozbudzaniu aspiracji oraz rozwoju społeczności, których częścią jest biblioteka.
Oferta dla wszystkich poziomów i typów szkół, które ukończyły główną ścieżkę programu SUS: Całościowy Rozwój Szkoły – poziom podstawowy oraz zaawansowany i chcą na fundamencie oceniania kształtującego podtrzymać i pogłębiać zmianę w szkole. Szkoły realizują samodzielnie wybrane wyzwanie dotyczące poprawy uczenia i nauczania wykorzystując strategie oceniania kształtującego i praktyki współpracy nauczycieli oraz rozwijają współpracę z innymi szkołami, która ma na celu wzajemne uczenie się.
Nagroda im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” od ponad 10 lat trafia w ręce nauczycieli i nauczycielek, którzy uczą i wychowują w duchu dialogu, tolerancji oraz poszanowania dla innych, inspirują do działań zgodnych z tymi zasadami i odgrywają aktywną rolę w swojej szkole oraz społeczności lokalnej.
Ogólnopolskie przedsięwzięcie adresowane do szkół wszystkich poziomów i typów, które promuje model otwartej, nowoczesnej szkoły, w której ważne relacje oparte na szacunku i zaufaniu. To kompleksowy program rozwoju, który wspiera nauczycieli i dyrektorów w profesjonalizacji ich pracy, promując innowacyjne podejścia i metody nauczania, takie jak design thinking, odwrócone nauczanie czy Agile, które pomagają rozwijać umiejętności uczenia się, wzmacniać odpowiedzialność i sprawczość uczniów, budować współpracę. Program oferuje szkolenia, warsztaty i coaching online. Z każdej szkoły w akcji mogą wziąć udział nauczyciele (maksymalnie trzech) oraz dyrektor szkoły.
Oferta dla stypendystów pomostowych odbywających studia na zagranicznej uczelni w ramach programu „Erasmus+”. Wysokość stypendium jest zależna od różnicy między kosztami studiów za granicą a otrzymanym stypendium w ramach programu „Erasmus+” oraz innymi przyznanymi źródłami pomocy finansowej. Wysokość miesięcznego stypendium nie może przekroczyć 350 EUR, przy czym wysokość semestralnego stypendium nie może przekroczyć 1600 EUR.
Konkurs dla stypendystów pomostowych, studiujących na wszystkich kierunkach studiów stacjonarnych III stopnia na polskich uczelniach publicznych oraz innych jednostkach wskazanych szczegółowo w regulaminie. Laureaci konkursu – osoby o łącznej najwyższej liczbie punktów, przyznawanych za dorobek naukowy i koncepcję – otrzymują stypendia w wysokości 18 tys. zł, wypłacane w dziesięciu miesięcznych ratach. Oferta obejmuje także współpracę badawczą i rozwojową stypendystów (powiązaną z tematem rozprawy doktorskiej), ze wskazaną przez nich organizacją pozarządową, działającą w Polsce. Współpraca: Fundacja „Stocznia”.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na wszystkich kierunkach studiów stacjonarnych III stopnia na polskich uczelniach publicznych lub w Polskiej Akademii Nauk. Laureaci konkursu – osoby o łącznej najwyższej liczbie punktów, przyznawanych za dorobek naukowy oraz koncepcję badań – otrzymują stypendia w wysokości 18 tys. zł, wypłacane w dziesięciu miesięcznych ratach.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na wszystkich kierunkach, z wyjątkiem filologii angielskiej, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują finansowanie rocznego kursu językowego zakończonego egzaminem FCE/CAE lub innym na równorzędnym poziomie.
Zajęcia warsztatowe dla przedstawicieli nowych organizacji lokalnych, zakwalifikowanych do uczestnictwa w Programie Stypendiów Pomostowych. Ich celem jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu przygotowywania i prowadzenia programów stypendialnych. Obejmują także elementy komunikacji, fundraisingu, budowy koalicji lokalnych oraz procedury Programu Stypendiów Pomostowych.
Konkurs dla stypendystów realizujących studia w zakresie jednej z następujących dyscyplin: historia, nauki o polityce i administracji, filozofia, psychologia, nauki socjologiczne, nauki o komunikacji społecznej i mediach, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest PAFW.
Konkurs dla stypendystów pomostowych, którzy realizują studia w zakresie dyscypliny ekonomia i finanse. i podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy osiągnęli najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest Narodowy Bank Polski.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na uczelniach lub wydziałach rolniczych lub przyrodniczych, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł, wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest Fundacja BNP Paribas.
Konkurs dla stypendystów pomostowych realizujących studia w zakresie dyscyplin: nauki o zarządzaniu i jakości, ochrona środowiska, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł.
Stypendium naukowe na II rok studiów to forma wsparcia dla uczestników Programu Stypendiów Pomostowych (stypendystów I roku), którzy osiągną po I roku studiów bardzo dobre wyniki w nauce. Laureaci konkursu otrzymają roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł, wypłacane w 10 miesięcznych ratach po 700 zł.
Doroczne, ogólnopolskie spotkanie nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości, w którym uczestniczy ok. 250 osób z całej Polski. Biorą oni udział w warsztaty metodycznych z nauczania języka angielskiego, spotkaniach z ciekawymi ludźmi oraz wykładach i prezentacjach dotowanych projektów. Integralną część stanowi ekspozycja wystawowa z ofertą wiodących wydawnictw i dystrybutorów pomocy dydaktycznych do nauki języka angielskiego. Termin: 28-30 czerwca 2021 r.
Kursy on-line dotyczące praktycznych problemów nauczania adresowane do nauczycieli różnych przedmiotów, wszystkich typów i poziomów szkół. W ramach NAI organizowane są również kursy dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (do tej pory komunikowane jako kursy komponent „Nauczycielka I klasa”) oraz kurs „OK zeszyt” – poziom podstawowy.. Oparte są o najnowsze zagadnienia nowoczesnej pedagogiki dotyczące istoty uczenia się. Zgłoszeń grup nauczycieli (od 4 do 8 osób) dokonują szkoły. Szkolenia są odpłatne.
Konkurs ma na celu zachęcenie organizacji pozarządowych i grup nieformalnych do dołączenia do koalicji partnerów uczestniczących w kolejnej edycji Programu Stypendiów Pomostowych. Gromadząc 25% kosztu stypendium (w przypadku organizacji zlokalizowanych na wsi lub w miastach do 20 tys. mieszkańców – tylko 9%), organizacja może stworzyć swoim kandydatom szansę uzyskania wsparcia w Programie Stypendiów Pomostowych.
O stypendia na I rok studiów mogą ubiegać się maturzyści, którzy zostali przyjęci na stacjonarne studia w polskich uczelniach publicznych, pochodzą ze wsi lub małych miast do 20 tys. mieszkańców, z rodzin o niskich dochodach, osiągają dobre wyniki w nauce i dodatkowo spełniają jeden z warunków określonych w regulaminie programu. Stypendium wynosi 7 tys. zł i jest wypłacane w 10 miesięcznych ratach po 700 zł.
Oferta dwutygodniowych zajęć, odbywających w lipcu w Kapusie Natolińskim w Warszawie, skierowana jest do ekspertów z krajów Partnerstwa Wschodniego oraz Bałkanów Zachodnich, takich jak: analitycy, doradcy polityczni i rządowi, pracownicy think tanków i NGOs, urzędnicy służby cywilnej, czy dziennikarze. Program ramowy zajęć – mających formę wykładów, warsztatów i spotkań z praktykami, z udziałem wybitnych wykładowców (ekspertów z Polski i zagranicy) – obejmuje transformację systemową, integrację europejską i relacje transatlantyckie. Od 2016 r. wiodącym tematem są kwestie związane z wyzwaniami cyfrowymi.
Spotkania online dla stypendystów pomostowych z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Podczas webinaru szczegółowo przedstawiana jest oferta stypendialna i rozwojowa Programu Stypendiów Pomostowych oraz omawiane są kwestie formalne dotyczące ubiegania się o stypendia i udziału w szkoleniach oraz warsztatach.
Konkurs dla stypendystów pomostowych, kształcących się w zakresie dyscypliny naukowej ekonomia i finanse, na studiach stacjonarnych III stopnia w polskich uczelniach publicznych oraz innych jednostkach wskazanych szczegółowo w regulaminie. Laureaci konkursu – osoby o łącznej najwyższej liczbie punktów, przyznawanych za dorobek naukowy i koncepcję badań– otrzymują stypendia w wysokości 18 tys. zł, wypłacane w dziesięciu miesięcznych ratach. Stypendia fundowane są przez Narodowy Bank Polski.
Ogólnopolski program, który inspiruje opiekunów oraz ich podopiecznych do podejmowania nieszablonowych działań na rzecz swoich społeczności, ucząc przy okazji pracy metodą projektu. W ramach tego komponentu organizowane są warsztaty, kursy internetowe, webinaria, a także opracowywane materiały edukacyjne.
Oferta dla szkół, które chcą poprawić jakość swojej pracy w obszarze samorządności uczniowskiej. Szkoły otrzymują certyfikat, który poświadcza, że nauczyciele wspierają samorządność i oddolną aktywność uczniów.
Konferencja online dla nauczycieli, dyrektorów, edukatorów i ekspertów edukacyjnych: wykłady i warsztaty poświęcone nowym trendom edukacyjnym, innowacyjnym metodom nauczania, pomysłom na wsparcie zaangażowania uczniów i budowanie dobrych relacji w szkole, a także wymiana doświadczeń, upowszechnianie dorobku programu oraz przedstawienie założeń nowej edycji „Szkoły z Klasą”.
2-3 osobowe grupy studentów-wolontariuszy realizują w formule on-line projekty dla uczniów z klas 4-8 z miejscowości liczących do 20 tysięcy mieszkańców, w czasie wolnym od zajęć oraz w wakacje i ferie. Studenci otrzymują zwrot kosztów materiałów edukacyjnych.
2 osobowe grupy wolontariuszy prowadzą zajęcia rozwijające u dzieci i młodzieży kreatywność, samodzielne, krytyczne myślenie. Realizowane są one autorską i nowatorską metodą „PROJEKTORA” w ramach 4 wyzwań: relacje w grupie, funkcjonowanie w cyfrowym świecie, ochrona planety, aktywność społeczna.
W naborze mogą wziąć udział bibliotekarki zatrudnione w placówkach publicznych. Celem Konkursu jest wsparcie rozwoju osobistego oraz docenienie roli, jaką biblioteki – i zatrudnione w nich kobiety – odgrywają w rozbudzaniu aspiracji oraz rozwoju społeczności, których częścią jest biblioteka.
Oferta dla wszystkich poziomów i typów szkół, które ukończyły główną ścieżkę programu SUS: Całościowy Rozwój Szkoły – poziom podstawowy oraz zaawansowany i chcą na fundamencie oceniania kształtującego podtrzymać i pogłębiać zmianę w szkole. Szkoły realizują samodzielnie wybrane wyzwanie dotyczące poprawy uczenia i nauczania wykorzystując strategie oceniania kształtującego i praktyki współpracy nauczycieli oraz rozwijają współpracę z innymi szkołami, która ma na celu wzajemne uczenie się.
Nagroda im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” od ponad 10 lat trafia w ręce nauczycieli i nauczycielek, którzy uczą i wychowują w duchu dialogu, tolerancji oraz poszanowania dla innych, inspirują do działań zgodnych z tymi zasadami i odgrywają aktywną rolę w swojej szkole oraz społeczności lokalnej.
Ogólnopolskie przedsięwzięcie adresowane do szkół wszystkich poziomów i typów, które promuje model otwartej, nowoczesnej szkoły, w której ważne relacje oparte na szacunku i zaufaniu. To kompleksowy program rozwoju, który wspiera nauczycieli i dyrektorów w profesjonalizacji ich pracy, promując innowacyjne podejścia i metody nauczania, takie jak design thinking, odwrócone nauczanie czy Agile, które pomagają rozwijać umiejętności uczenia się, wzmacniać odpowiedzialność i sprawczość uczniów, budować współpracę. Program oferuje szkolenia, warsztaty i coaching online. Z każdej szkoły w akcji mogą wziąć udział nauczyciele (maksymalnie trzech) oraz dyrektor szkoły.
Oferta dla stypendystów pomostowych odbywających studia na zagranicznej uczelni w ramach programu „Erasmus+”. Wysokość stypendium jest zależna od różnicy między kosztami studiów za granicą a otrzymanym stypendium w ramach programu „Erasmus+” oraz innymi przyznanymi źródłami pomocy finansowej. Wysokość miesięcznego stypendium nie może przekroczyć 350 EUR, przy czym wysokość semestralnego stypendium nie może przekroczyć 1600 EUR.
Konkurs dla stypendystów pomostowych, studiujących na wszystkich kierunkach studiów stacjonarnych III stopnia na polskich uczelniach publicznych oraz innych jednostkach wskazanych szczegółowo w regulaminie. Laureaci konkursu – osoby o łącznej najwyższej liczbie punktów, przyznawanych za dorobek naukowy i koncepcję – otrzymują stypendia w wysokości 18 tys. zł, wypłacane w dziesięciu miesięcznych ratach. Oferta obejmuje także współpracę badawczą i rozwojową stypendystów (powiązaną z tematem rozprawy doktorskiej), ze wskazaną przez nich organizacją pozarządową, działającą w Polsce. Współpraca: Fundacja „Stocznia”.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na wszystkich kierunkach studiów stacjonarnych III stopnia na polskich uczelniach publicznych lub w Polskiej Akademii Nauk. Laureaci konkursu – osoby o łącznej najwyższej liczbie punktów, przyznawanych za dorobek naukowy oraz koncepcję badań – otrzymują stypendia w wysokości 18 tys. zł, wypłacane w dziesięciu miesięcznych ratach.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na wszystkich kierunkach, z wyjątkiem filologii angielskiej, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują finansowanie rocznego kursu językowego zakończonego egzaminem FCE/CAE lub innym na równorzędnym poziomie.
Zajęcia warsztatowe dla przedstawicieli nowych organizacji lokalnych, zakwalifikowanych do uczestnictwa w Programie Stypendiów Pomostowych. Ich celem jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu przygotowywania i prowadzenia programów stypendialnych. Obejmują także elementy komunikacji, fundraisingu, budowy koalicji lokalnych oraz procedury Programu Stypendiów Pomostowych.
Konkurs dla stypendystów realizujących studia w zakresie jednej z następujących dyscyplin: historia, nauki o polityce i administracji, filozofia, psychologia, nauki socjologiczne, nauki o komunikacji społecznej i mediach, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest PAFW.
Konkurs dla stypendystów pomostowych, którzy realizują studia w zakresie dyscypliny ekonomia i finanse. i podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy osiągnęli najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest Narodowy Bank Polski.
Konkurs dla stypendystów pomostowych studiujących na uczelniach lub wydziałach rolniczych lub przyrodniczych, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł, wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł. Fundatorem stypendiów jest Fundacja BNP Paribas.
Konkurs dla stypendystów pomostowych realizujących studia w zakresie dyscyplin: nauki o zarządzaniu i jakości, ochrona środowiska, którzy podczas studiów osiągnęli średnią min. 4.0. Laureaci konkursu, którzy uzyskali najwyższe średnie, otrzymują roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł lub półroczne w wysokości 3,5 tys. zł wypłacane w miesięcznych ratach po 700 zł.
Stypendium naukowe na II rok studiów to forma wsparcia dla uczestników Programu Stypendiów Pomostowych (stypendystów I roku), którzy osiągną po I roku studiów bardzo dobre wyniki w nauce. Laureaci konkursu otrzymają roczne stypendium w wysokości 7 tys. zł, wypłacane w 10 miesięcznych ratach po 700 zł.
Doroczne, ogólnopolskie spotkanie nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości, w którym uczestniczy ok. 250 osób z całej Polski. Biorą oni udział w warsztaty metodycznych z nauczania języka angielskiego, spotkaniach z ciekawymi ludźmi oraz wykładach i prezentacjach dotowanych projektów. Integralną część stanowi ekspozycja wystawowa z ofertą wiodących wydawnictw i dystrybutorów pomocy dydaktycznych do nauki języka angielskiego. Termin: 28-30 czerwca 2021 r.
Kursy on-line dotyczące praktycznych problemów nauczania adresowane do nauczycieli różnych przedmiotów, wszystkich typów i poziomów szkół. W ramach NAI organizowane są również kursy dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (do tej pory komunikowane jako kursy komponent „Nauczycielka I klasa”) oraz kurs „OK zeszyt” – poziom podstawowy.. Oparte są o najnowsze zagadnienia nowoczesnej pedagogiki dotyczące istoty uczenia się. Zgłoszeń grup nauczycieli (od 4 do 8 osób) dokonują szkoły. Szkolenia są odpłatne.
Konkurs ma na celu zachęcenie organizacji pozarządowych i grup nieformalnych do dołączenia do koalicji partnerów uczestniczących w kolejnej edycji Programu Stypendiów Pomostowych. Gromadząc 25% kosztu stypendium (w przypadku organizacji zlokalizowanych na wsi lub w miastach do 20 tys. mieszkańców – tylko 9%), organizacja może stworzyć swoim kandydatom szansę uzyskania wsparcia w Programie Stypendiów Pomostowych.
O stypendia na I rok studiów mogą ubiegać się maturzyści, którzy zostali przyjęci na stacjonarne studia w polskich uczelniach publicznych, pochodzą ze wsi lub małych miast do 20 tys. mieszkańców, z rodzin o niskich dochodach, osiągają dobre wyniki w nauce i dodatkowo spełniają jeden z warunków określonych w regulaminie programu. Stypendium wynosi 7 tys. zł i jest wypłacane w 10 miesięcznych ratach po 700 zł.
Oferta dwutygodniowych zajęć, odbywających w lipcu w Kapusie Natolińskim w Warszawie, skierowana jest do ekspertów z krajów Partnerstwa Wschodniego oraz Bałkanów Zachodnich, takich jak: analitycy, doradcy polityczni i rządowi, pracownicy think tanków i NGOs, urzędnicy służby cywilnej, czy dziennikarze. Program ramowy zajęć – mających formę wykładów, warsztatów i spotkań z praktykami, z udziałem wybitnych wykładowców (ekspertów z Polski i zagranicy) – obejmuje transformację systemową, integrację europejską i relacje transatlantyckie. Od 2016 r. wiodącym tematem są kwestie związane z wyzwaniami cyfrowymi.
Odpłatne kursy doskonalące dla nauczycieli, w formule online, z serii „100 pomysłów na…”, skierowane są do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwinąć warsztat nauczycielski w jednym z dwóch obszarów: kształtowanie nawyków skutecznego uczenia się lub doskonalenie umiejętności komunikacyjno-wychowawczych.
Konkurs adresowany do doświadczonych polskich organizacji pozarządowych (i ich partnerów), które w ciągu ostatnich 5 lat zrealizowały co najmniej 3 projekty w ramach programu „RITA”. Celem Funduszu jest zwiększenie oddziaływania i trwałości rezultatów projektów zrealizowanych w ramach programu w danym kraju lub ich implementacja w innym kraju Regionu.
Kurs specjalistyczny dla 15-18 osób zajmujących się pozyskiwaniem środków na działalność organizacji pozarządowych. Adresowany do przedstawicieli lokalnych organizacji i inicjatyw obywatelskich zajmujących się problematyką ochrony środowiska, działających poza największymi ośrodkami miejskimi i mających krótki staż działania.
Konferencja dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej składająca się z trzech części: panelowej – podczas której zaproszeni goście opowiedzą o tym jak przeplatać ze sobą różne dziedziny nauk i sprawić by edukacja była radosnym odkrywaniem świata; sieciującej, która jest okazją do rozmów i wymiany inspiracji z innymi nauczycielami i nauczycielkami oraz warsztatowej – podczas której poznamy, przećwiczmy lub dopracujemy konkretne sposoby pracy z dziećmi. Konferencja odbędzie się w październiku 2021 r.
Weekendy z English Teaching (WET) to otwarte szkolenia metodyczne kierowane do nauczycieli języka angielskiego uczących w przedszkolach i szkołach publicznych każdego szczebla na wsiach i w miastach do 20 tys. mieszkańców.
O wakacyjne staże w USA (trwające od 2 do 3 miesięcy) mogą ubiegać się studenci co najmniej drugiego roku studiów stacjonarnych na polskich uczelniach, biegle władający językiem angielskim, legitymujący się bardzo dobrymi wynikami w nauce i aktywni społecznie – w szczególności uczestnicy Programu Stypendiów Pomostowych oraz programu „PROJEKTOR”. Uczestnicy staży otrzymują wynagrodzenie. Udział w programie jest dla studentów bezpłatny.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
„UTW dla społeczności” to trwający rok cykl warsztatów animujących tworzenie na Uniwersytetach Trzeciego Wieku grup wolontariatu oraz współpracy ze społecznością lokalną. W każdej edycji 10 UTW bierze udział w spotkaniach warsztatowych oraz korzysta ze wsparcia trenerów, animatorów, którzy pomagają uruchomić sekcje wolontariatu i działań społecznych w ich strukturach. Mogą również skorzystać z dotacji w wysokości 1800 zł na realizację pierwszych działań sekcji.
Odpłatne kursy doskonalące dla nauczycieli, w formule online, z serii „100 pomysłów na…”, skierowane są do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwinąć warsztat nauczycielski w jednym z dwóch obszarów: kształtowanie nawyków skutecznego uczenia się lub doskonalenie umiejętności komunikacyjno-wychowawczych.
Konkurs adresowany do doświadczonych polskich organizacji pozarządowych (i ich partnerów), które w ciągu ostatnich 5 lat zrealizowały co najmniej 3 projekty w ramach programu „RITA”. Celem Funduszu jest zwiększenie oddziaływania i trwałości rezultatów projektów zrealizowanych w ramach programu w danym kraju lub ich implementacja w innym kraju Regionu.
Kurs specjalistyczny dla 15-18 osób zajmujących się pozyskiwaniem środków na działalność organizacji pozarządowych. Adresowany do przedstawicieli lokalnych organizacji i inicjatyw obywatelskich zajmujących się problematyką ochrony środowiska, działających poza największymi ośrodkami miejskimi i mających krótki staż działania.
Konferencja dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej składająca się z trzech części: panelowej – podczas której zaproszeni goście opowiedzą o tym jak przeplatać ze sobą różne dziedziny nauk i sprawić by edukacja była radosnym odkrywaniem świata; sieciującej, która jest okazją do rozmów i wymiany inspiracji z innymi nauczycielami i nauczycielkami oraz warsztatowej – podczas której poznamy, przećwiczmy lub dopracujemy konkretne sposoby pracy z dziećmi. Konferencja odbędzie się w październiku 2021 r.
Weekendy z English Teaching (WET) to otwarte szkolenia metodyczne kierowane do nauczycieli języka angielskiego uczących w przedszkolach i szkołach publicznych każdego szczebla na wsiach i w miastach do 20 tys. mieszkańców.
O wakacyjne staże w USA (trwające od 2 do 3 miesięcy) mogą ubiegać się studenci co najmniej drugiego roku studiów stacjonarnych na polskich uczelniach, biegle władający językiem angielskim, legitymujący się bardzo dobrymi wynikami w nauce i aktywni społecznie – w szczególności uczestnicy Programu Stypendiów Pomostowych oraz programu „PROJEKTOR”. Uczestnicy staży otrzymują wynagrodzenie. Udział w programie jest dla studentów bezpłatny.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty polskich organizacji pozarządowych i ich partnerów z krajów Europy Wschodniej, Kaukazu i Azji Centralnej, służące wsparciu w tych krajach przemian demokratycznych, społecznych i gospodarczych, głównie poprzez dzielenie się polskim doświadczeniem w zakresie problemów społecznych i socjalnych, edukacji i wychowaniu, rozwoju przedsiębiorczości, dziedzictwa kulturowego, rozwoju i wsparciu trzeciego sektora, samorządu lokalnego, niezależnych i nowoczesnych mediów.
„UTW dla społeczności” to trwający rok cykl warsztatów animujących tworzenie na Uniwersytetach Trzeciego Wieku grup wolontariatu oraz współpracy ze społecznością lokalną. W każdej edycji 10 UTW bierze udział w spotkaniach warsztatowych oraz korzysta ze wsparcia trenerów, animatorów, którzy pomagają uruchomić sekcje wolontariatu i działań społecznych w ich strukturach. Mogą również skorzystać z dotacji w wysokości 1800 zł na realizację pierwszych działań sekcji.
Spotkania online dla stypendystów pomostowych I roku z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Wprowadzenie dla stypendystów I roku studiów – zapoznanie z prawami i obowiązkami oraz z ofertą szkoleniową i możliwościami zaangażowania się w wolontariat.
2-3 osobowe grupy studentów-wolontariuszy realizują w formule on-line projekty dla uczniów z klas 4-8 z miejscowości liczących do 20 tysięcy mieszkańców, w czasie wolnym od zajęć oraz w wakacje i ferie. Studenci otrzymują zwrot kosztów materiałów edukacyjnych.
2 osobowe grupy wolontariuszy prowadzą zajęcia rozwijające u dzieci i młodzieży kreatywność, samodzielne, krytyczne myślenie. Realizowane są one autorską i nowatorską metodą „PROJEKTORA” w ramach 4 wyzwań: relacje w grupie, funkcjonowanie w cyfrowym świecie, ochrona planety, aktywność społeczna.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Rosji, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.
Oferta dla nauczycieli języka angielskiego z terenów wiejskich oraz lokalnych liderów wiejskich. Obejmuje szkolenia metodyczne i projektowe, dofinansowanie projektu dla dzieci i/lub młodzieży poświęconego nauczaniu języka w formach pozalekcyjnych.
Inicjatywa wspierająca tworzenie nowych narzędzi, aplikacji i produktów, które wpisują się w ideę “Tech for good”. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Pierwsze w postaci kompleksowego cyklu szkoleniowego, mentoringowego i doradczego ułatwiającego dopracowanie pomysłu i stworzenie spójnej koncepcji. Na drugim etapie wybrani pomysłodawcy mogą uzyskać finansowanie w łącznej kwocie 100 tys. zł.
Dla wszystkich zainteresowanych rozmową o edukacji i nauczaniu. Odbywają się od października do czerwca w Szkole Edukacji (w czasie pandemii w formie on-line). Dzielą się na: seminaria lekturowe poświęcone wspólnemu omawianiu lektur szkolnych – przeznaczone głównie dla nauczycieli języka polskiego oraz na seminaria nowohumanistyczne – skierowane do wszystkich entuzjastów nowych trendów w humanistyce.
Oferta dla szkół wszystkich poziomów i typów obejmuje dwuletni kurs dla nauczycieli nt. podstawowych elementów oceniania kształtującego. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. Po przejściu poziomu podstawowego szkoła może kontynuować kurs zaawansowany, który uprawnia do ubiegania się o tytuł „Szkoły Uczącej Się”. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Rosji, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.
Spotkania online dla stypendystów pomostowych I roku z zespołem Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości. Wprowadzenie dla stypendystów I roku studiów – zapoznanie z prawami i obowiązkami oraz z ofertą szkoleniową i możliwościami zaangażowania się w wolontariat.
2-3 osobowe grupy studentów-wolontariuszy realizują w formule on-line projekty dla uczniów z klas 4-8 z miejscowości liczących do 20 tysięcy mieszkańców, w czasie wolnym od zajęć oraz w wakacje i ferie. Studenci otrzymują zwrot kosztów materiałów edukacyjnych.
2 osobowe grupy wolontariuszy prowadzą zajęcia rozwijające u dzieci i młodzieży kreatywność, samodzielne, krytyczne myślenie. Realizowane są one autorską i nowatorską metodą „PROJEKTORA” w ramach 4 wyzwań: relacje w grupie, funkcjonowanie w cyfrowym świecie, ochrona planety, aktywność społeczna.
Poprzez dwusemestralne studia uzupełniające na polskich uczelniach obywatele Ukrainy, Rosji, Białorusi, a także Mołdawii, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kazachstanu, Kirgistanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu poznają polskie doświadczenia w zakresie transformacji ustrojowej oraz integracji europejskiej. W ramach indywidualnych programów edukacyjnych stypendyści studiują między innymi wybrane aspekty ekonomii i zarządzania, administracji publicznej i biznesu, prawa, nauk społecznych i politycznych, dziennikarstwa, zarządzania NGO, czy zarządzania w kulturze.
Oferta dla nauczycieli języka angielskiego z terenów wiejskich oraz lokalnych liderów wiejskich. Obejmuje szkolenia metodyczne i projektowe, dofinansowanie projektu dla dzieci i/lub młodzieży poświęconego nauczaniu języka w formach pozalekcyjnych.
Inicjatywa wspierająca tworzenie nowych narzędzi, aplikacji i produktów, które wpisują się w ideę “Tech for good”. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Oferuje dwa rodzaje wsparcia dla pomysłodawców. Pierwsze w postaci kompleksowego cyklu szkoleniowego, mentoringowego i doradczego ułatwiającego dopracowanie pomysłu i stworzenie spójnej koncepcji. Na drugim etapie wybrani pomysłodawcy mogą uzyskać finansowanie w łącznej kwocie 100 tys. zł.
Dla wszystkich zainteresowanych rozmową o edukacji i nauczaniu. Odbywają się od października do czerwca w Szkole Edukacji (w czasie pandemii w formie on-line). Dzielą się na: seminaria lekturowe poświęcone wspólnemu omawianiu lektur szkolnych – przeznaczone głównie dla nauczycieli języka polskiego oraz na seminaria nowohumanistyczne – skierowane do wszystkich entuzjastów nowych trendów w humanistyce.
Oferta dla szkół wszystkich poziomów i typów obejmuje dwuletni kurs dla nauczycieli nt. podstawowych elementów oceniania kształtującego. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. Po przejściu poziomu podstawowego szkoła może kontynuować kurs zaawansowany, który uprawnia do ubiegania się o tytuł „Szkoły Uczącej Się”. W ramach kursu odbywają się konferencje i spotkania dla dyrektorów, warsztaty dla rad pedagogicznych oraz kursy internetowe i warsztaty dla wybranych nauczycieli.
Oferta jednosemestralnych staży badawczo-naukowych dla obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Rosji, Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Kazachstanu, Uzbekistanu i Tadżykistanu posiadających ugruntowaną pozycję naukową. Efektem indywidualnej pracy pod kierunkiem opiekuna naukowego jest przygotowanie przez stażystę artykułu naukowego.