Jak bardzo AI zmienia pracę nauczyciela? Czy sztuczna inteligencja jest szansą, czy zagrożeniem? To niektóre tematy spośród 50 warsztatów, w których w pierwszych dniach wakacji uczestniczyło blisko 300 nauczycieli języka angielskiego z wiejskich szkół z całej Polski.
Spotkanie odbyło się na początku lipca 2025 r. w Starych Jabłonkach.
Tematyka wykładów i warsztatów, jak zwykle bardzo szeroka, trafiła w najróżniejsze gusta i potrzeby. Niezmiennym od lat powodzeniem cieszyły się zajęcia z metodyki nauczania, wykorzystania technologii w nauczaniu języka angielskiego, czy warsztaty dostarczające niemal „gotowych” pomysłów na wyjątkowe i ciekawe zajęcia językowe.
W gronie wykładowców i trenerów tegorocznej edycji konferencji nie zabrakło doświadczonych prowadzących, rokrocznie gromadzących pełną salę – jak profesor Jacek Pyżalski, profesor Alicja Gałązka, czy Jolanta Okuniewska.
Wykład inauguracyjny wygłosił profesor Dariusz Jemielniak, który wyjątkowo ciekawie poprowadził dyskusję wokół pytania „Czy maszyny zastąpią nauczycieli?”. Wśród wykładów i warsztatów, które wywarły na uczestnikach szczególnie silne wrażenie znalazły się również te prowadzone przez Jen MacArthur – reprezentującą Ambasadę USA (The Power of Place in English Language Teaching), czy Martę Frączkowską (Życie (z) pasją).
Ofertę warsztatowo-szkoleniową konferencji wzbogaciły liczne i chętnie odwiedzane przez uczestników stoiska wydawców i dystrybutorów materiałów wspomagających nauczanie języka angielskiego – książek, periodyków, gier czy pomocy dydaktycznych. Równie dużym zainteresowaniem cieszyły się stoiska organizacji pozarządowych, programów stypendialnych oraz grantowych, do korzystania z których zachęcali ich przedstawiciele.
Od ponad 20 lat ogólnopolskie spotkania edukacyjne – „English Teaching Market” – dla nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości oraz przedstawicieli zainteresowanych instytucji, organizacji, szkół i wydawnictw, służą rozwojowi sieci współpracy. Dotychczas wzięło w nich udział łącznie ponad 9 tysięcy osób. Są one ważnym elementem programu PAFW „English Teaching” realizowanego przez Nidzicką Fundację Rozwoju „NIDA”.