W związku z trudną sytuacją pandemiczną w Polsce mającą wpływ na zmiany w systemie edukacji, Nidzicka Fundacja Rozwoju „NIDA” (Realizator Programu „English Teaching”) we współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności, przygotowała działania wspierające aktywność nauczycieli i ich zaangażowanie w nauczanie języka angielskiego w małych miejscowościach w Polsce.
Negatywne skutki obecnej sytuacji będą trwały jeszcze po ustaniu zagrożenia dla zdrowia i życia ludzi. Bardzo nas cieszą wszelkie inicjatywy w zakresie nauczania, korzystanie z dostępnych form i metod zdalnego nauczania, a nade wszystko solidarność i współpraca nauczycieli. W ramach Pakietu Wsparcia Edukacyjnego zaplanowaliśmy kilka komplementarnych działań rozłożonych w okresie najbliższych miesięcy.
Fundusz Wsparcia Samopomocowych Grup Edukacyjnych
Dla grupy Ambasadorów programu „English Teaching”, którzy w tym trudnym czasie samoczynnie wspierają swoich kolegów i koleżanki – nauczycieli języka angielskiego z małych miejscowości, przygotowaliśmy indywidualne wsparcie interwencyjne w kwocie do 3,5 tys. zł. Środki mogą być wykorzystane na zaspokojenie potrzeb technicznych i technologicznych w zakresie komunikacji z innymi nauczycielami. Dzięki temu Ambasadorzy „ET” będą mogli sprawniej pomagać w zdalnym nauczaniu, udzielać konsultacji, dzielić się doświadczeniami, jak również prowadzić swoją zdalną pracę. Wniosek o udzielnie wsparcia udostępniony zostanie drogą mailową.
Nowe terminy składania i realizacji wniosków
W związku z zaistniałą sytuacją edukacyjną:
- zwiększymy pulę środków przeznaczoną na realizację lokalnych projektów językowych;
- przedłużamy termin składania wniosków o granty programu „English Teaching” do 30 czerwca (zarówno w ścieżce ETAs, jak i ambasadorskiej);
- dostosujemy okresy realizacji projektów do ewentualnej reorganizacji roku szkolnego.
Zmianie ulega także regulamin, w którym proponujemy zwiększenie kwoty przeznaczonej na niezbędny sprzęt do 30% i możliwość zaplanowania w tej pozycji budżetowej wsparcia technicznego i technologicznego dla nauczyciela prowadzącego zdalne nauczanie i komunikację z uczniami. Oferujemy także doradztwo w przygotowaniu wniosków grantowych w ścieżce ETAs.
Obozy językowe dla dzieci i nauczycieli
Po ustaniu zagrożenia dla zdrowia i życia spowodowanego epidemią COVID-19 oraz ustaleniu terminu wakacji, zaplanowaliśmy zwiększone środki na obozy językowe dla dzieci. Dodatkowe środki przeznaczone będą na zwiększenie liczby uczestników obozów językowych, głównie wśród uczniów i uczennic, którzy mieli utrudniony dostęp do nauki w okresie nauczania zdalnego.
Nowe formy zdalnej edukacji – mówcy motywacyjni programu „English Teaching”
Przygotowaliśmy nową formułę nauczania i motywowania do nauki oraz radzenia sobie z różnymi problemami. Z programem „English Teaching” współpracuje kilka tysięcy nauczycieli. Wielu z nich dzieli się w różnorodny sposób swoimi doświadczeniami z koleżankami i kolegami z innych szkół. Są wśród naszych nauczycieli i ekspertów osoby, które mogą podjąć się roli mówców motywacyjnych. Powstanie grupa Mówcy Motywacyjni English Teaching. Wystąpienia w formule TED ET dotyczyć będą zagadnień związanych nie tylko z metodologią i praktyką nauczania języka angielskiego, ale także zagadnieniami z zakresu psychologii, komunikacji społecznej, teleinformatyki, współpracy społecznej, wsparcia edukacji w rodzinie, etc. Wystąpienia będą dedykowane nauczycielom oraz rodzicom. Będziemy je umieszczać w mediach społecznościowych programu i na stronie internetowej. Będziemy także kontaktować mówców z mediami.
Więcej informacji: http://englishteaching.org.pl