21 sierpnia odbyła się uroczysta inauguracja roku akademickiego 2017/18 Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego. To miejsce, w którym poloniści i matematycy przygotowują się do zawodu nauczyciela. Podczas roku intensywnej nauki pogłębiają wiedzę przedmiotową i pedagogiczną.
W uroczystości wzięli udział przedstawiciele instytucji założycielskich Szkoły Edukacji, studenci oraz kadra.
„W demokracji najważniejszy jest człowiek, obywatel świadomy swoich praw, który wie, jak dokonywać właściwych wyborów. Pierwszą osobą, która może go pokierować jest właśnie nauczyciel. Nic więc dziwnego, że PAFW postanowiła zainwestować w programy, które zajmują się edukacją i kształceniem nauczycieli” – mówił podczas inauguracji Radosław Jasiński, Dyrektor Programowy PAFW.
Szkoła Edukacji PAFW i UW powstała w 2016 roku. „Po pierwszym roku wiemy, że był to bardzo dobry pomysł, który wpisuje się w misje UW i PAFW. Chcemy kształcić przyszłe elity tego kraju, również elity zawodu nauczycielskiego” – powiedziała prof. Jolana Choińska-Mika, Prorektor UW ds. studentów i jakości kształcenia.”Niezależnie od tego jakie miejsce w debacie publicznej odgrywają teraz nauczyciele i edukacja, to ludzie, którzy wierzą w wartość pewnych trwałych elementów budujących społeczeństwa, dobrze, żeby podejmowali wspólny wysiłek” – dodała prof. Choińska-Mika.
Na koniec Radosław Jasiński zwrócił się do studentów: „Jeśli poważnie potraktujecie nasze zaproszenie, to my Was już nie zostawimy. W PAFW czeka na Was wiele nowych programów i możliwości, wiele wyzwań, spotkania z ludźmi, którzy myślą w podobny sposób. Razem z Uniwersytetem Warszawski proponujemy Wam przygodę życia”.
Szkoła Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego to innowacyjny program studiów podyplomowych (ale dziennych) dla przyszłych nauczycieli języka polskiego i matematyki. Powstał dzięki współpracy PAFW, UW, Fundacji Dobrej Edukacji, Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz przy merytorycznym wsparciu ze strony Kolegium Nauczycielskiego Uniwersytetu Columbia (Teachers College Columbia University). Studia ściśle łączą teorię z praktyką (320 godzin), dają uprawnienia pedagogiczne.