Przejrzysty wygląd, intuicyjna nawigacja, atrakcyjne formy przedstawiania treści oraz nowoczesna technologia, to tylko część zmian, jakie czekają na odwiedzających jedyny w polskim Internecie portal dla organizacji pozarządowych.
Z myślą o silnych i kompetentnych organizacjach pozarządowych
Kilkanaście miesięcy intensywnej pracy, badania użytkowników, szukania inspiracji, zbierania pomysłów i realizowania najlepszych z nich, przyniosły efekt. Po transformacji, z tradycyjnego portalu informacyjnego w nowoczesne medium dla organizacji pozarządowych, portal ngo.pl oferuje użytkownikom łatwiejsze korzystanie z jego profesjonalnych zasobów. Jest nowocześnie, intuicyjnie, czytelnie, i nadal rzetelnie i merytorycznie! Wszystko po to, aby ngo.pl ułatwiał pracę osobom związanym z trzecim sektorem, pomagał rozwiązać problemy społeczne i poszerzał wiedzę na temat funkcjonowania organizacji pozarządowych.
Nowa szata graficzna i architektura informacji
Portal ngo.pl ma uproszczoną nawigację – treści z kilkunastu serwisów skonsolidowano w 8 działów: Fakty, Fundusze, Publicystyka, Poradnik, Ogłoszenia, Usługi, Szkolenia i wydarzenia, Spis organizacji oraz Serwis warszawski. Nowa architektura zwiększa dostęp do informacji i czyni korzystanie z portalu prostym i intuicyjnym, na co wpływa również zmiana wyglądu. Dzięki spójnej i przyjaznej użytkownikowi kolorystyce, przeglądanie treści jest łatwiejsze, a portal jest przejrzysty i czytelny.
Wygodny, mobilny, dostępny
Nowe ngo.pl zmieniło się pod względem prezentowania różnorodnych informacji. Redakcja stawia na video, zdjęcia i infografiki, jako nowoczesne formy prezentacji treści poradniczych oraz publicystyki. Strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych a technologiczne rozwiązania ułatwiają osobom z niepełnosprawnościami korzystanie z zasobów portalu.
Więcej samodzielności (i odpowiedzialności) użytkowników
Wprowadzono intuicyjne formularze, które pozwalają użytkownikom na szybkie publikowanie swoich informacji, które po zmianie portalu są postmoderowane. Teraz publikujący bierze większą odpowiedzialność za swoje treści – redakcja ngo.pl nie ingeruje w nie tak, jak robiła to do tej pory.
Budowanie niezależności finansowej
Dzięki wsparciu fundatorów treści w portalu są dostępne za darmo, ale możliwość odpłatności on-line umożliwia zainteresowanym użytkownikom promowanie swoich informacji przez ich wyróżnienie. To wstęp do rozwoju finansowego portalu w przyszłości, co jest ważne dla jego prowadzenia i utrzymania.
Nowa odsłona ngo.pl powstała dzięki wsparciu finansowemu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności; w jej wykonanie zaangażowani byli Adam Hościło i Grzegorz Wolański (Enveloop) oraz zespół firmy Witkac.
Więcej informacji o zmianie można znaleźć na portalu ngo.pl, a także w mediach społecznościowych – na Facebooku i Twitterze.
O portalu ngo.pl
Portal Organizacji Pozarządowych ngo.pl to pierwsze i największe źródło wiarygodnych informacji, praktycznych porad i kontaktów dla społeczności III sektora w Polsce. Powstał w 2000 roku dzięki wsparciu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności w ramach programu „Wspieramy Organizacje Pozarządowe”. Po blisko 20 latach działalności jest obecnie marką rozpoznawalną przez 73% stowarzyszeń i fundacji w Polsce, a z jego zasobów korzysta ok. 3,5 miliona użytkowników rocznie.
Zasoby platformy ngo.pl to przede wszystkim:
- wiedza, poradnictwo: największa baza aktualnej i praktycznej wiedzy (poradnik.ngo.pl: informacje, narzędzia), o tym jak założyć i zarządzać organizacją pozarządową oraz profesjonalne i kompleksowe poradnictwo (on-line, tradycyjna infolinia); rocznie udzielanych jest ok. 5000 porad;
- publicystyka: teksty publicystyczne, debaty oraz opinie o funkcjonowaniu środowiska organizacji pozarządowych; komentowanie zmian i wydarzeń oraz dostarczanie faktów, analiz w formatach wideo, audio; to także miejsce spotkań różnych idei, przestrzeń wypowiedzi dla wielu stron;
- narzędzia i usługi: informacje (gromadzenie, udostępnianie aktualności o funduszach, wydarzeniach, szkoleniach) i ogłoszenia (rocznie ok. 25 000 aktualności) oraz dystrybucja ich w newsletterach (docierających do ok. 60 000 odbiorców); udostępnianie NGO (i podmiotom, które mają ofertę dla NGO) narzędzi do informowania o swoich działaniach, w tym także prowadzenie profilu w spisie organizacji; usługi dla NGO: sklep.ngo.pl, wplacam.ngo.pl;
Administratorem portalu jest Stowarzyszenie Klon/Jawor.