Jak uczyć pracy z młodzieżą? Jakie narzędzia dydaktyczne oferuje Szkoła Edukacji, by nauczyciele nie tylko skutecznie realizowali podstawę programową, ale też inspirowali uczniów? Między innymi te tematy były poruszane podczas spotkania w Szkole Edukacji z Prof. Anną Fornalczyk i dr. Krzysztofem Pawłowskim w dniu 9 maja 2019 r.
Członkowie Rady Dyrektorów Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, którzy razem z kadrą i studentami odwiedzili Szkołę Podstawową nr 3 Przymierza Rodzin im. bł. ks. Popiełuszki, spotkali się z dyrektorką placówki Mirosławą Galas-Piasecką, a także uczestniczyli w lekcji matematyki prowadzonej w 4 klasie przez Małgorzatę Ładzińską, absolwentkę SE. Podczas zajęć dzieci, w atmosferze dyskusji, uczyły się, jak porównywać ułamki dziesiętne, a posłużyła temu… popularna gra w wojnę.
Prof. Anna Fornalczyk i dr Krzysztof Pawłowski wzięli również udział w zajęciach dydaktycznych. Prof. Fornalczyk uczestniczyła w zajęciach z dydaktyki języka polskiego n.t. krytycznego czytania, prowadzonych przez Kingę Białek, a tematem zajęć były fake news, czyli fałszywe wiadomości, publikowane w mediach po to, by wprowadzić innych w błąd i wywołać określone reakcje. Studenci zapoznali się z metodami weryfikacji informacji w Internecie (fact checking), nie zabrakło też dyskusji o metodach pracy na lekcjach języka polskiego z tekstem opublikowanym w sieci.
Zajęcia prowadzone były bardzo ciekawie, metodą warsztatową z podziałem całego zespołu na trzy grupy, w których toczyły się dyskusje nad sformułowaniami w analizowanym tekście. Kolejnym ważnym elementem warsztatów były prezentacje wyników analizy przez poszczególne grupy. Studenci w praktyce poznawali nowoczesne metody prowadzenia analitycznych i kreatywnych zajęć prowadzonych przez nich w przyszłości z uczniami.
Dr Krzysztof Pawłowski, z kolei, wcielił się w rolę słuchacza podczas zajęć z dydaktyki matematyki prowadzonych przez Marcina Karpińskiego. Przyszli nauczyciele zajmowali się pojęciem kątów w matematyce. Studentki odwoływały się do przykładów i problemów metodycznych przyniesionych ze szkół praktyk a także dzieliły się własnymi pomysłami na ćwiczenia.